ZenxZ Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Jeg lurer på om det er noe feil med PC-en min. Når jeg starter opp, så skjekker jeg hvor mye ram den bruker, da bruker den ca 280mb ram, så når den har stått på i over 5 timer, så bruker den 639 mb ram. jeg har 640 mb sdram pc133. Er dette windows 98se sin feil eller er det noe annet? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Har du et program i 98 som gjør at du kan finne ut hva som bruker ram (er det i nt4, win2k og xp)? Hvis du har det kan du bare sjekke hvilke(t) program som bruker all ramen. Hvilke programmer har du kjørende? Har du prøvd å lukke et om gangen, og sjekke hvor mye ram som brukes etter hvert? Hvis ikke noe av det over funker, burde du nok reinstallere os`et, og evt. legge inn et annet (ikke basert på noe 9x crap, nt for alltid :smile: ). Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Yes! NT power! har foresten ett lite problem med at XP ikke ser ut til å bruke ramen min "effektivt" spillte heroes 4 og fikk beskjed om at det var "tomt" for ledig minne. Jeg har 512mb så det burde vel holde en stund. Maskin blir slått av om natten... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Ingen Windows-versjoner er gode på minnehåndtering Men de NT-baserte er ihvertfall bedre enn Win9x! Lenke til kommentar
leifkris Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Vil bare si at jeg har det samme problemet med Heroes 4. Har bare 256mb, men uansett hvor mye viretueltminne jeg gir maskina går jeg tom. kjører win2k Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Quote: Den 2002-05-12 14:05, ZenxZ skrev:Jeg lurer på om det er noe feil med PC-en min. Når jeg starter opp, så skjekker jeg hvor mye ram den bruker, da bruker den ca 280mb ram, så når den har stått på i over 5 timer, så bruker den 639 mb ram.jeg har 640 mb sdram pc133. Er dette windows 98se sin feil eller er det noe annet? Dettte var ekstremt høyt minnebruk. Da er nødt til å ha mye tull som loades ved oppstart. Sjekk: Start -> Programs -> Startup og Run -> msconfig -> Startup Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Gå til http://www.analogx.com og last ned + installer "Maxmem"....dette lille programmet frigjør minne som ikke har blitt frigjort etter bruk slik at du ikke vil få økende rambruk etter noe oppetid. Forøvrig er det siste ganske typisk for W98. Kast dritten og skaff deg W2K, XP eller Mandrake... Lenke til kommentar
na_X Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Memturbo kan brukes, men uansett så har ikke/og kan ikke win98(gjelder også sec.) bruke mer enn 512MB minne, da er det lett å få feilmeldinger og man får ikke kjørt noen spill som bruker OpenGL og direct3d. Lenke til kommentar
manacrew Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Zenxz hvilken program er det du kjører når du bruker opp såpass mye ram på 5 timer? Til alle som har problemer med heroes 4. Midlertidlig har jeg kun fått brukt laptoppen på spillet mitt. Den bruker under oppstart prossesen såpass mye ram at den ender opp med bare 120 ram når jeg spiller. Selv om jeg på denne pcen hadde lavere enn kravet. Har jeg klart å ha oppe spille i over et døgn. Gjordt dette flere ganger og har enda ikke brukt opp rammen. Derfor vil jeg anta at å slå av alle andre drivere før dere kjører spillet ville gå bra. Selv viste det noe tegn til hakking så for å få spilt det maksimalt valgte jeg å sette ned detaljer mens jeg spilte spille. Håper dette kommer dere til nytte :smile: Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Quote: Den 2002-05-19 00:00, Slartibartfast skrev:Yes! NT power!har foresten ett lite problem med at XP ikke ser ut til å bruke ramen min "effektivt" spillte heroes 4 og fikk beskjed om at det var "tomt" for ledig minne. Jeg har 512mb så det burde vel holde en stund. Maskin blir slått av om natten... Det er bug i H4 som er fikset i den siste patchen, det er en stor minnelekkasje der :smile: /Cyrus Lenke til kommentar
ZenxZ Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Det ekke noe å mase om lenger! jeg har skifta til XP og problemet med myeram bruk ble borte Men i Xp ser jeg at expoler bruker mere og mere ram etter som hvor lenge pcen står på! Den går under profilen min. Kan jeg avslutte denne aplikasjonen eller er den viktig å ha kjørendes i bakgrunn!? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Quote: Den 2002-05-31 13:04, ZenxZ skrev:Det ekke noe å mase om lenger! jeg har skifta til XP og problemet med myeram bruk ble borte Men i Xp ser jeg at expoler bruker mere og mere ram etter som hvor lenge pcen står på! Den går under profilen min. Kan jeg avslutte denne aplikasjonen eller er den viktig å ha kjørendes i bakgrunn!? den kan du ikke avslutte,den er en del av systemet som ikke kan lukkes,explorer er utforsker.Kjetil Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Explorer er nok nødvendig ja.. synd men sant :wink: Mvh. Morten Holje aka Boqs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå