Gå til innhold

Spørsmål ang. DreamBox

Mawk

Anbefalte innlegg

Fatter'n snakket om vi skulle kjøpe oss en DreamBox som vist nok hadde en del fordeler. Hørte at man får inn alle signalene i området eller.no så jeg har noen spørsmål anngående dette.

Kan man koble opp flere TVr til DB og se på forskjellige kanaler samtidig uten noen negativ hendelse ?

Er det noen annbefalinger til merke osv. og hvor vi evt. kan kjøpe den for billigst penge ?

Hvordan fungerer systemet i denne ? Må man betale en mnd. avgift eller annen form for kostnader ?

Mer nyttig å vite om dette dyret ?

:cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dreambox.no her finner du det meste du ønsker å vite. Ellers tror jeg ikke at du kan bruke den på flere tver samtididig uten å se på samme kanal :p Ellers er det riktig at det er "gratis" satelitt mottaker, dvs at det ikke finnes noen bindigstid og månedsavgift, men tilgjengjeld koster den litt da... Hvis faren din lurer på å kjøpe DM5620, som er den billige modellen, til rundt 2000,- kan jeg av egen erfaring si at det kommer til å by på problemmer. Nå kan det hende at det er "tallerkenen" min som er litt morken... men jeg har hatt store problemmer med å få denne til å virke. DM7000 kjenner jeg derimot mange som har, den fungerer prikkfritt!!

Lykke til!!

Hvh Erik

Lenke til kommentar

Den fungerer som andre satellitt-tunere når det gjelder tilkoblinger og slikt.

Det som er unikt er at den kjører linux og at man kan legge inn egne imager med programmer man selv ønsker. F.eks. at du får melding om epost på tv-skjermen mens du ser på tv.

Man bør ha over middels kunnskaper og god interesse for data/parabol for at man skal få noe særlig utbytte av en slik tuner.

Lenke til kommentar

Hei, skal selv kjøpe meg en dreambox etterhvert.

Har kikket litt rundt og 7000S er visst den beste av disse, og jeg skal selvsagt ha det beste :dribble:

Anbefaler å ta ett søk på dreambox på qxl, da kan du få den for en grei pris, selv om det nok blir godt over 3000

Acon har nok rett i at du ikke kan se på forkjellige kanaler på flere TV`er.

Og det er heller ingen månedavgift, samt at det er innebygd 2 kodesystemer eller hva det nå heter. Det er vel conax og viasat såvidt jeg vet..

Men viasat er jo på vei ut og erstattes av NDS.

Du får ta en tur på dreambox.no å kikke ja, finner nok det du søker der.

Lenke til kommentar

Jo, men viasat slukker vel for kanalene i viacess og sender vel snart bare i NDS.

Så da får du vel ikke sett viasat på dreambox uansett.

Men dreambox går vel over til NDS systemet etterhvert, men jeg tror ikke det finnes NDS moduler og da kan vel ikke dette skje enda.

Dette systemet finnes bare i tunere som viasat selger med abb. tror jeg.

Er ikke helt sikker på dette. :hmm:

Lenke til kommentar
Kan man koble opp flere TVr til DB og se på forskjellige kanaler samtidig uten noen negativ hendelse ?

Nei, da må du ha en ekstra tuner.

Er det noen annbefalinger til merke osv. og hvor vi evt. kan kjøpe den for billigst penge ?

Dreambox er Dreambox, det er ikke forskjellige merker.

Hvordan fungerer systemet i denne ? Må man betale en mnd. avgift eller annen form for kostnader ?

Du må jo abonnere på kanaler, i likhet med en hvilken som helst annen tuner.

Jo, men viasat slukker vel for kanalene i viacess og sender vel snart bare i NDS.

Så da får du vel ikke sett viasat på dreambox uansett.

Jo, du kan bruke originale Viasatkort i Dreambox.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Med riktig software er det mulig å bruke originale Viasat-kort i Dreambox'en (NDS/Videoguard), men dette er neppe godkjent av Viasat.

Videoguard-CAM'er finnes ikke til annet enn multiplexere (kravet for å få kjøpt er altså at man kjøper en slik i tillegg - koster 5-6000). Muligens kan man få kjøpt på svartebørsen, men Viasat vil neppe selge deg abonnement som fungerer på en slik (husk at NDS/Videoguard-kortene kun fungerer på 1 tuner - man kan ikke låne bort kortet sitt til naboen, ettersom kortene er programmert til å fungere på en bestemt tuner).

Lenke til kommentar

Rikky:

Du kan hive den i søpla men får ikke de nye viasat kortene(NDS) til å virke med dreamboxen av den grunn. Hvert kort er visstnok bundet til den 1`kr tuneren og ingen andre, slik at dette kortet ikke kan brukes på andre tunere slik som stream her sier.

Jeg er ganske sikker på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...