mclp- Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hei, jeg lurte på hva slags oppløsning jeg må kjøre for en ok kvalitet. Jeg prøvde nå på 1024x768 men bør jeg kansje kjøre på 1600x1200 ? Jeg vet ikke jeg, men lurer på hvordan kvaliteten på bildene blir på fotopapir osv. Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 For å få en ok kvalitet på hva? Oppløsningen på skjermen er avgjørende for hvor mye du får plass til på skjermen, men har vel neppe så mye å si for billedkvaliteten, verken på skjermen eller i utskrevet tilstand. Tommy Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Oppløsning: Print; 300 til 350 dpi skjerm; 72 dpi Størrelse på bilde/grafikk må velge selv, skal det printes er det greit å lage et dokument som er f.eks i størrelse A4 i 300dpi (blir da a4 ved utskrift) På skjermbasert medium brukes 72 dpi (maks hva skjerm kan vise).. størrelsen er greit å stille inn til hvilken skjerm oppløsning du vil ha. f,eks 1600x1200. Håper du skjønte noe, man kan lett bli forvirret av dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå