TomE Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Har et topcom skyr@cer pci111 11mbs trådløst nettverkskort som har en lei tendens til å rote til systemet mitt. Uten nettverkskortet instalert fungerer alt, men med en gang jeg instalerer kortet kommer problemene, lyden skurrer av og til og inni mellom henger hele systemet i et sekund eller 2. Ganske irriterende. Har en mistanke om at det er software feil, fikk ordnet det en gang med å avinstalere kortet og instalere driverene på nytt, men så byttet jeg pci spor og nå får jeg samme problemet uannsett hva jeg prøver. Tror foresten ikke problemet var der før jeg instalerte service pack2 Håper noen der ute har peiling på hva som kan feilet systemet mitt. Har foresten AMD 64 3000+, abit kv8 pro 3rd eye, corsair xms minne, geforce 4 ti 4200 og 400w strømforsyning. Håper på raskt svar for jeg har ikke peiling hva jeg kan gjøre for å få fikset dette Lenke til kommentar
bengh Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Du nevte at det ikke var problem når kortet sto i en annen PCI slott. Prøv å bytte tilbake. Mulig du har konflikter når f.eks lydkort og trådløst kort må dele samme IRQ. Dette styres ofte av hvilken slot kortet står i og det er kun fysisk omrokkering som endrer IRQ'n. Ellers finnes det et sted i bios som kan "enables" slik at IRQ etc settes opp på ny når PC'n restartes. Dette varierer fra HK til HK så det er litt vanskelig å angi. Videre kan du prøve å avinstallere drivere for f.eks lydkortet i Device Manager og la OS finne enhetene på ny når PC'n restartes. Dette kan løse problemer av den art du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå