PCen Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Sitter her og leser litt om CSS, jada jeg tar det pant, men kan noen enkelt forklare meg hvorfor CSS er så utrolig bra, og hva det i praksis kan brukes til?? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Veldig enkelt så brukes CSS til å style et html dokument. Eksempel: uten CSS med CSS Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 CSS skal brukast til å bestemme korleis dei forskjellige elementa i (X)HTML skal sjå ut. HTML er for struktur og innhold, mens CSS er for presentasjon. Lenke til kommentar
PCen Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 hmmmm interresant å lære noe nytt, blir litt oppslukt.. fra før har jeg laget mest sider ved å bruke frames, også prøvd med å bruke tables, hva er best og hva er vanligst? Lenke til kommentar
N* Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 php/xhtml med divs som styles i css. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Vanligst er nok tables for layout - best er det når man bruker divs og styler disse med CSS. Grunnen til dette er • Tabellkode er mye større, og tar da flere bytes. • Det er lettere å skrive <div> Innhold </div> enn <table> <tr> <td>Innhold</td> </tr> </table> • Det er semantisk korrekt å bruke divs, siden divs ikke har noen spesiell oppgave i HTML. Det har derimot tabeller - nemlig å sette opp tabulærdata, som busstabeller ol., og det blir dermed usemantisk å bruke tabeller for å sette opp en layout/et design • Sidene blir bedre tilgjengelig i PDA-er og mobiltelefoner Dette er bare noen grunner, arve87 nevner nok mer enn gjerne fler Noen steder å lære: • HTML Dog • W3Schools Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå