Tromax Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Heisann! Som dere ser av specs nederst så har jeg en virkelig high-end pc. (Håper og tror dere er enige). Som alle andre high-end-pc eiere, så har jeg også mtt på mine problemer. Per dagsdato så kjører jeg med følgende oppsett: DirectX9c 61.77_win2kxp_english nForce_5.10_WinXP2K_WHQL_international F2 BIOS På Easytune så har jeg: CPU multiplier 12x DRAM voltage 2.800 Problemet mitt er at f.eks i Call of duty så fryser bildet seg etter ca 20 minutters spilling. Samme resultat med lavere gfx, men mener og tror at det er mer stabilt på lavere CPU multiplier. I Farcry så stopper spillet opp i 10 sek med jevne mellomrom, men her kan jeg spille videre. Noen har sagt at dette er et kjent Farcry problem. Ellers så fungerer spill som Doom3 og Battlefield strålende på maks setup. Hva kan jeg gjøre for å få ALT til å gå lekende lett? Hva er det jeg gjør galt? Siden gamle spill som COD ikke fungerer slik det skal!! Ingen spill er crack\Rip! MVH Tromax Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Har du installert de siste patchene til FarCry og CoD? Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hender det at pcen fryser i windowa da. Kan hende at det blir litt for warmt. Prøv og legg inn nye drivere til skjermkort og hovedkort, flash også biosen til den nyeste. Lenke til kommentar
Tromax Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Alle siste patcher er innstallert. Tror at når jeg kjører med 11 i multiplier så går det mer stabilt. men blir litt dumt å kjøre ned så mye? eller ? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 visst du sier at når du klokker ned CPU, så går det bedre, så tyder det jo på at CPU blir for varm under belastning. Har du prøvd å kjøre uten sidedør ? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Eller rett og slett sjekke at goop er påført rett, skifte vifte osv? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 visst du sier at når du klokker ned CPU, så går det bedre, så tyder det jo på at CPU blir for varm under belastning. Har du prøvd å kjøre uten sidedør ? Det er jo snodig at Doom3 kjører uten problemer hvis det er varmen som er problemet Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 det er snodig ja... prøv å legg inn direct x på nytt igjen.. da Doom3 bruker opengl, og funker fint, mens far cry bruker direct 3d og ikke funker fint liksom Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 mener og huske at Call of duty bruker opengl det også. Lenke til kommentar
Tromax Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Har lagt inn nyeste directX9c Dette med varme synes jeg er rart, siden doom3 går som en drøm. Kan det være noe så enkelt som en opengl/direct3d problematikk? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 det virker slik, har du prøvd å kjøre directxdiag? win+r skriv inn dxdiag og se igjennom om det er noen problemer Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Prøv bedre topic neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg