sdn Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Har lite peiling på digitalkamera, så jeg hendvender meg til dere. Fikk tilbud om å kjøpe dette kamera for 800 kr med alt tilbehør, eneste jeg regner med å oppgradere er minnekortet, da muligens 16 mb er litt i minste laget. Begynner vel å bli litt gammel men har ikke sett noen negative ting om denne ixusen på nettet. Hva mener dere? Er den verdt 800 kr brukt? Lenke til kommentar
erikbe Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Jeg synes ikke det høres urimelig ut, såfremt tilstanden på batteriet er god. Generelt tar Ixus'ene greie bilder for folk flest, men som mange andre såpass kompakte kamera kan det i noen situasjoner ta bilder med røde øyne. Selvsagt har det skjedd en del siden dette kameraet ble produsert, spesielt med tanke på oppløsning, men du får ikke mye for 800,- i butikkene. Har selv et Ixus V som jeg bruker når det er praktisk med et lite kamera og jeg ikke krever høy oppløsning. Du kan finne en test her: Steves digicams Eksempelbilder: s200 samples S200 er det amerikanske navnet for V2. Se på eksempelbildene og vurder om kameraet er godt nok til ditt bruk. Endret 23. september 2004 av erikbe Lenke til kommentar
sdn Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Takker for svar. Skal bare bruke det til fritidsbruk og annen morro, ikke noe seriøst. Men om jeg vil fremkalle bildene på papir, er ikke 2 megapixler litt lite da? Burde vel holde det til vanlig 10x15 cm, mulig mer... Skal prøve å prute en 100-lapp eller 2, så jeg får kjøpt ett minnekort også, da virker det som et godt kjøp for meg. Lenke til kommentar
erikbe Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Omkring 10x15 cm ser jeg på som uproblematisk med mine kvalitetskrav. Jeg har til og med skrevet ut i A4 noen ganger, selv om da svakheter selvsagt begynner å vise seg. Vil du virkelig teste kan du jo selvsagt skrive ut noen av de testbildene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå