Gå til innhold

USIM-kort. Hvilken simkort er det?

anderslien

Anbefalte innlegg

Jeg har en Motorola A920, og jeg har akkurat låst den opp. Denne mobilen skal fungere med andre simkort som ikke er 3G simkort. Det står at jeg må ha at USIM-kort... Er det et UMTS-simkort? Jeg sendte mail til netcom og de sa at jeg kunne gå i en mobilbutikk (foreksempel elkjøp) og få et sånn USIM-kort... Men jeg vet ikke helt om det går. Kan jeg skaffe et USIM-kort i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor ikke bare gjøre slik som netcom anbefalte deg da?

Du vet jo ikke om det går før du har prøvd

Litt info:

What is a USIM card?

The USIM card is the heart of the mobile phone that enables you to communicate with ease. The computer chip inside stores your phone number, address book (up to 50 entries) and other information.* If you decide to change phones, you can transfer all of this personal information in seconds, simply by installing the USIM card in your new mobile phone.

What are the advantages of the USIM card?

Simply put, this is the world standard. GSM mobile phones used mainly in Europe utilize SIM card. The USIM card is a more sophisticated type that allows you to send and receive calls using your regular phone number in Japan and other major countries around the world.

What safeguards are there in the case a card is lost?

USIM card technology provides a high level of security, making it virtually impossible for someone to manufacture or clone cards illegally. Also, a USIM card requires a secret PIN code,* so if it's stolen or lost, there is virtually no risk of its being used by anyone else.

Kilde: Vodafone

Så etter det jeg forstår er dette bare en annen modell av SIM kortett, men brukes i japan og de steder. eller noe sånnt..

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...