Gå til innhold

Innebygd selvforsvar i PCen!

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Pcen min har begynt å oppføre seg meget "festelig" i det siste...

da jeg kom inn på rommet for noen dager skjedde den¨første artige hendelsen.

Akkurat i det jeg åpnet døra ser jeg et lite lysglimt komme ut ifra pcen og så slo den seg av... Etter dette prøvde jeg i mer enn en time å få liv i den igjen... Da jeg åpna sidedøra lukta det svidd plast men alt så normalt ut ved første øyekast...

...Men ved nærmere studering av innsiden viste det seg at de fleste strømledningene, de fleste ledningene til dvdrommene mine hadde "hoppa" ut. Plasten hadde svimerker og det så ikke bra ut.

i tillegg hadde rambrikka mi greid å hoppe ut (festa den SKIKKELIG for en uke siden) den var fortsatt veldig varm å ta på da jeg satt den i igjen...

ikke bra tenkte jeg :no:

Men da jeg prøvde å slå på pcen etter en times tid etter å ha festa ALT skikkelig igjen (og svidd meg på fingrene en del) starta pcen på mystisk hvis opp!

Jeg ble jo litt overasket siden jeg hadde antatt at CPUen hadde gått durken, men ok!

Pcen startet opp normalt og det virket som om windows bare hadde tenkt å late som om ingenting hadde skjedd... Slik holdt den på i en hel dag og gikk som ei klokke!

Men i dag da jeg kom tilbake til pcen etter å ha vært borte i 10 min, hadde den slokna igjen! Jeg anntok jo selvfølgelig at den hadde gjort akkurat det samme som forige gang nå og så jeg åpnet sidedøra for å sette alt på plass, men i det øyeblikket jeg åpnet døra fosset det ut med svart røyk!!!

det ga seg etter en stund og det viste seg at det samme hadde skjedd igjen! Jeg festa ledningen og gjett hva?

Den startet opp igjen!

Dette skjedde begge gangene mens jeg holdt på med å få hjelp til å kjøpe ny pc på forumet!

Jeg begynner å luyre på om pcen min slår seg av som et slags selvforsvar mot å bli erstattet, så jeg har fått litt dårlig samvittighet...

:dontgetit:

Så hva tror/synes dere???

PS: bestiller ny pc snart hvis ikke samvittigheten min tar overhånd...

DoctorMacabre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ting hopper ikke bare ut på den måten pga psu, må være festeanordningen som er dårlig. Når strømførende komponenter glir sakte ut på den måten kan det bli et heftig overslag som fører både til røyk, varme og lysglimt. Sjekk som ledningene og rammen sitter skikkelig.

Lenke til kommentar

FOr at RAM-brikkene og strøm-ledningene dine skal hoppe av slik, så må det jo være små ekspolosjoner esom foregår inni maskinen din. Begge deler sitter jo nemmig såpass bra fast at du kan kaste PC'en veggimellom uten at noe faller ut.

Jeg kan ikke forstå noe annet enn at det er noe helt galt med festene dine, eller at du ikke faster kabler og RAM godt nok. Det hele høres veldig merkelig ut, men jeg hadde ihvertfall ikke brukt maskinen igjen før jeg hadde funnet ut av det, ellers er det ikke sikkert du er like heldig neste gang.

-Stigma

Lenke til kommentar
Ting hopper ikke bare ut på den måten pga psu, må være festeanordningen som er dårlig. Når strømførende komponenter glir sakte ut på den måten kan det bli et heftig overslag som fører både til røyk, varme og lysglimt. Sjekk som ledningene og rammen sitter skikkelig.

Det også men nå tenkte jeg på at maskinen restartet.

Lenke til kommentar

Det også men nå tenkte jeg på at maskinen restartet.

Psu og hovedkort har termisk vern som restarter eller skrur av pcn ved kortsluttning/overslag eller overlast.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Sitter på "god"-pcen i dette øyeblikk!

Nå fungerer den superdupert igjen!

Rammen har et veldig godt feste det sitter steinhardt fast. Det er faktisk et av de ramfestene jeg har vært borti som sitter så hardt som dette her, så dårlige fester er det ikke! alle festene mine sitter så hardt at jeg har problemer med å få dem ut!

Neste krasj: I morgen??? :hmm:

DoctorMacabre

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Pcen løste problemet helt av seg selv i dag!

Den har gått helt i stå... Tror den svei av sin egen cpu :(

Nå kan jeg jo ikke slå den på lenger så da var det prblemet løst...

Verre er det at jeg må klare meg uten pc i 2-3 måneder :cry:

Jeg som hadde planlagt og bli ranka nr. 300 i bf42 igjen...

DoctorMacabre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...