Simen1 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg har to telefoner: Ericsson T29 med Netcom kontant uten binding Sony Ericsson T610 med Netcom kontant og 10 mnd gjenstående binding Det går helt fint å bytte simkort på disse slik at jeg får det gamle nummeret på den nye mobilen. Men, så har jeg lyst til å oppgradere abb. fra Netkom kontant til Onemobile's nettabb og beholde det gamle nummeret fra det simkortet uten binding. Akkurat det regner jeg med går glimrende, men så kommer spørsmålet: Vil simkortet fra Onemobile sperres i den nye telefonen slik at jeg kun får brukt det med den eldgamle mobiltelefonen min? NB. Kontantkortet med binding kommer jeg fortsatt til å bruke på den gamle telefonen (T29) så jeg bryter jo teknisk sett ikke bindingsavtalen. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 det skal nok gå ja, hvis ikke kan du jo gå inn på den ganske kjente norske siden (vet ikke om jeg har lov til å si adressen) og få koden til å fjerne sperren. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Jeg har nå funnet ut at Onemobile bruker Netcom sitt nett. Da er det vel ikke noe problem å bruke OneMobile-SIM'en i telefonen som trolig er "sperret"? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg har nå funnet ut at Onemobile bruker Netcom sitt nett. Da er det vel ikke noe problem å bruke OneMobile-SIM'en i telefonen som trolig er "sperret"? Joda, det KAN være et problem. Men det er jo bare å prøve, så finner du raskt ut det. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg er rimelig sikker på at det IKKE vil gå å bytte. Da de fleste sperrene ikke går på hvilket nett telefonen bruker, men på hvem som har produsert simkortet. Så netcom-simkort går i netcom-låste telefoner, men ingen andre. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 det skal nok gå ja, hvis ikke kan du jo gå inn på den ganske kjente norske siden (vet ikke om jeg har lov til å si adressen) og få koden til å fjerne sperren. Kan ikke få kode til T610, er verre enn som så. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Det ser vanskelig ut ja. Kan visst ikke låse opp min T610 med opplåsingskode. Det virker som om jeg MÅ ha datakabel til 4-500kr Jeg har blåtann, går det an å låse opp telefonen via det? Eller via IR? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det ser vanskelig ut ja. Kan visst ikke låse opp min T610 med opplåsingskode. Det virker som om jeg MÅ ha datakabel til 4-500kr Jeg har blåtann, går det an å låse opp telefonen via det? Eller via IR? Kan du ikke bare la det være med den operatøren du har? Var vel en grunn til at du lot deg binde både i hue og ræva en gang i tiden? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det ser vanskelig ut ja. Kan visst ikke låse opp min T610 med opplåsingskode. Det virker som om jeg MÅ ha datakabel til 4-500kr Jeg har blåtann, går det an å låse opp telefonen via det? Eller via IR? Via IR eller BT går nok ikke. Du kan jo også få noen til å låse den opp for deg, da slipper du å kjøpe ny kabel, det blir også billigere. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Kan du ikke bare la det være med den operatøren du har? Var vel en grunn til at du lot deg binde både i hue og ræva en gang i tiden? Jeg skal la det være med den operatøren jeg har ja. Jeg vil bare bruke det abb som er bundet i T29'en i stedet for T610'en. Det abb. som jeg ikke har bundet, det som kom med T29'en for 3 år siden, vil jeg skifte ut med Onemobile. Men jeg vil altså bruke det i T610'en... Det ble vanskelig å forklare... Jeg vil i hvertfall beholde begge telefonene, og det abb som er bundet. Jeg vil bare bytte ut det abb som ikke er bundet. Også vil jeg bytte om simkortene mellom telefonene. Endret 24. september 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Netcom sperrer på operatør, så det går ikke uten å låse opp telefonen med datakabel. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Ja, har fått med meg det nå. Da ser det ut til at jeg må revurdere hele Onemobile-abb og droppe det. Jeg gidder ikke å kjøpe datakabel til 500kr og kjenner ikke noen som har en slik heller. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Jeg har fått greie på at en kamerat har en datakabel som heter: Sony Ericsson DCU-11. Kan denne brukes til å fjerne operatørlåsen? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Jeg har fått greie på at en kamerat har en datakabel som heter: Sony Ericsson DCU-11. Kan denne brukes til å fjerne operatørlåsen? Her er litt mer info om kabelen: Sony Ericsson. Spesifikasjoner ,USB-kabel DCU-11 USB-kabel DCU-11 USB-kabelen DCU-10 er en ideell tilkobling mellom mobiltelefonen og datamaskinen. Den brukervennlige USB-standarden og den høye dataoverføringshastigheten gjør USB-kabelen til et perfekt verktøy for å flytte data mellom telefonen og en datamaskin, for eksempel ved synkronisering av telefonboken og kalenderen. Hvis telefonen har et innebygd modem, kan du bruke kabelen til å koble til Internett via mobiltelefonen, slik at du får tilgang til Internett og e-post fra så og si hvor som helst. USB-kabelen har også en laderport, som gjør at du kan lade telefonen mens kabelen er i bruk. På denne måten går du aldri tom for strøm. Egenskaper Høy dataoverføringshastighet Lett å installere Internett-tilkobling PC-synkronisering Tilgjengelige farger Sort Kompatible produkter Telefoner ... T610 ... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Jeg har fått greie på at en kamerat har en datakabel som heter:Sony Ericsson DCU-11. Nei, du trenger en terminator dongle, med datakabel (følger som regel med donglen). Du kan eventuelt bruke en T28-kabel (com), for å låse den opp via en unlock-server. Da må du imidlertid kjøpe deg tilgang til denne unlock-serveren (1 credit koster ca 50-100kr). En tommelfingerregel er at originale kabler ikke kan brukes til å gjøre "avanserte" operasjoner som f.eks endring av operatøsperrer. Endret 28. september 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå