Gå til innhold

Bytte simkort til tross for bindingstid?


Anbefalte innlegg

Jeg har to telefoner:

  • Ericsson T29 med Netcom kontant uten binding
  • Sony Ericsson T610 med Netcom kontant og 10 mnd gjenstående binding

Det går helt fint å bytte simkort på disse slik at jeg får det gamle nummeret på den nye mobilen.

 

Men, så har jeg lyst til å oppgradere abb. fra Netkom kontant til Onemobile's nettabb og beholde det gamle nummeret fra det simkortet uten binding. Akkurat det regner jeg med går glimrende, men så kommer spørsmålet:

  • Vil simkortet fra Onemobile sperres i den nye telefonen slik at jeg kun får brukt det med den eldgamle mobiltelefonen min?

NB. Kontantkortet med binding kommer jeg fortsatt til å bruke på den gamle telefonen (T29) så jeg bryter jo teknisk sett ikke bindingsavtalen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ser vanskelig ut ja. Kan visst ikke låse opp min T610 med opplåsingskode. Det virker som om jeg MÅ ha datakabel til 4-500kr

 

Jeg har blåtann, går det an å låse opp telefonen via det? Eller via IR?

Kan du ikke bare la det være med den operatøren du har? Var vel en grunn til at du lot deg binde både i hue og ræva en gang i tiden?

Lenke til kommentar
Det ser vanskelig ut ja. Kan visst ikke låse opp min T610 med opplåsingskode. Det virker som om jeg MÅ ha datakabel til 4-500kr

 

Jeg har blåtann, går det an å låse opp telefonen via det? Eller via IR?

Via IR eller BT går nok ikke. Du kan jo også få noen til å låse den opp for deg, da slipper du å kjøpe ny kabel, det blir også billigere.

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare la det være med den operatøren du har? Var vel en grunn til at du lot deg binde både i hue og ræva en gang i tiden?

Jeg skal la det være med den operatøren jeg har ja. Jeg vil bare bruke det abb som er bundet i T29'en i stedet for T610'en.

 

Det abb. som jeg ikke har bundet, det som kom med T29'en for 3 år siden, vil jeg skifte ut med Onemobile. Men jeg vil altså bruke det i T610'en...

 

Det ble vanskelig å forklare... Jeg vil i hvertfall beholde begge telefonene, og det abb som er bundet. Jeg vil bare bytte ut det abb som ikke er bundet. Også vil jeg bytte om simkortene mellom telefonene.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jeg har fått greie på at en kamerat har en datakabel som heter: Sony Ericsson DCU-11. Kan denne brukes til å fjerne operatørlåsen?

Her er litt mer info om kabelen: Sony Ericsson. Spesifikasjoner ,USB-kabel DCU-11

 

USB-kabel DCU-11

 

USB-kabelen DCU-10 er en ideell tilkobling mellom mobiltelefonen og datamaskinen. Den brukervennlige USB-standarden og den høye dataoverføringshastigheten gjør USB-kabelen til et perfekt verktøy for å flytte data mellom telefonen og en datamaskin, for eksempel ved synkronisering av telefonboken og kalenderen. Hvis telefonen har et innebygd modem, kan du bruke kabelen til å koble til Internett via mobiltelefonen, slik at du får tilgang til Internett og e-post fra så og si hvor som helst. USB-kabelen har også en laderport, som gjør at du kan lade telefonen mens kabelen er i bruk. På denne måten går du aldri tom for strøm. 

 

Egenskaper 

Høy dataoverføringshastighet

Lett å installere

 

Internett-tilkobling

PC-synkronisering

 

Tilgjengelige farger Sort

 

Kompatible produkter Telefoner

...

T610

...

Lenke til kommentar
Jeg har fått greie på at en kamerat har en datakabel som heter:

Sony Ericsson DCU-11.

Nei, du trenger en terminator dongle, med datakabel (følger som regel med donglen).

 

Du kan eventuelt bruke en T28-kabel (com), for å låse den opp via en unlock-server. Da må du imidlertid kjøpe deg tilgang til denne unlock-serveren (1 credit koster ca 50-100kr).

 

En tommelfingerregel er at originale kabler ikke kan brukes til å gjøre "avanserte" operasjoner som f.eks endring av operatøsperrer.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...