corny Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Sitter med følgende specs: Athlon 64 3200+ BOXED Gigabyte k8nsnxp s754 geforce 4 ti4200 512 meg ram (Twinmos) 5*200gigs disker 1 raptor 36 gig 7*kabinett vifter DVD brenner CD rom Viftestyring Noen katode lys/vifter Har en Chieftec 360W PSU. Problemet er mye blåskjermer med forskjellige feilmeldinger, rebootinger osv. Den hyppigste er feilmeldingen er: machine_fault_detection Sliter også ofte med å komme over POST screen. Kan årsaken være for liten psu, eller er det no annet som kan være feil. Temperaturene er det ikke noe å utsette på. Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg "tror" de 6 diskene dine og 7 viftene spiser så mye strøm at du må nok kjøpe en "litt" sterkere PSU. Lenke til kommentar
corny Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Noen som har forslag et en PSU som holder til dette oppsettet, og som ikke koster altfor mye? Har kikket litt på Thermaltake Silent strømforsyning 410W. Er denne noe å gå for? Eller ville dere valgt en sterkere sak? Forslag mottas med takk Lenke til kommentar
Treat Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 ville hatt minst 450W av kvalitet Lenke til kommentar
tor-ivar.hals Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Hei, jeg har faktisk samme problem som deg, samme feilmeldinger på blåskjermen, og relativt lik hardware.... Jeg har også kommet til samme konklusjon som deg at jeg har en for liten PSU. Har en 400W-PSU som fulgte med Aspire Dreamer II-kabinettet mitt. Har lest litt på nett, og funnet at for AMD 64 anbefaler flere PSU'er som leverer minst 20A på +12V-utgangen... (Min leverer f.eks. bare 15A...) Så det kan jo være et tips å ta med seg i jakten på ny PSU... men den du refererer til har jo fått mye skryt...(men leverer "bare" 18A på +12-utgangen...) .. så det er ikke nok å bare se på Watt'en... Kom gjerne med tilbakemelding når du har bestemt deg! Endret 23. september 2004 av tor-ivar.hals Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 hehe jah, gå for en sterkere psu du, anbefaler da en mist 430 !! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå