Gå til innhold

Harddisker opp ned...


ih8myself

Anbefalte innlegg

Hei

Kan harddisker monteres opp ned i kabinettet ? Tar de skade av dette ? Av en eller annen (irrelevant og merkelig, men god) grunn gjorde jeg det med en av mine disker. Å nå funker den kun når den er nedkjølt og ca 10 - 15 minutter til den blir varm. Når jeg da skrur av maskinen og lar den stå av noen minutter fungerer disken helt fint (til den blir varm igjen). Lurte bare på om måten jeg satte disken inn i kabinettet kan ha noe med dette å gjøre. Hvis ikke så HATER jeg harddisker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skjer hvis du snur den rett vei? Virker den normalt da? Flere desktopper kan ligge flatt eller settes på høykant, bl.a. flere av Dell sine modeller, da vil jo også HD'en ligge eller stå på høykant uten at det skaper problemer. Det å legge den på ryggen blir muligens for mye for den? I "gamle dager" var det vanlig praksis å formatere disken i den posisjon den skulle ha, og hvis en senere skulle f.eks. gå fra stående til liggende formaterte man igjen. Du kan jo prøve å formatere disken din på hode og se om det hjelper? :cry:

Lenke til kommentar

Slapp av jeg har sett mange maskiner der HD'en har vært skrudd fast "opp-ned".

 

OG jeg har sett mange harddisker som har stått "rett vei som har krasjet!

 

Kulelageret i en harddisk er symmetrisk, og må bære vekten av platene den ene eller andre veien; så jeg ser INGEN grunn til at det skulle gjøre noen forskjell.

 

Hvis det gjorde det ville vel produsentene ha sagt ifra, eller? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...