Gå til innhold

Trenger Lan headset

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, 50,- er jo ikke så altfor mye ekstra? Da får du en Beyerdynamic DT231, som jeg synes kommer svært godt ut i mot det aller meste under 1.000,-.

Koss'en er vel grei nok, men jeg tror ikke den er solid nok til å overleve mange LAN-treff.

Zalman'en låter ikke bra uansett, og tåler ihvertfall ikke LAN-treff.

Lenke til kommentar

Denne: Koss Headset Ur 40 20-20 000 Hz, Kabel 1,2m, 153g

eller denne: Plantronics Headset .Audio90 Hi-Fi Stereo med Mikrofon

eller evt denne: Koss Headset PortaPro 15-25 000 Hz, Kabel 1,2m, 60g

UR40 er konge (har ihvertfall kongelyd), men har ikke mikk. Audio 90 er nesten like konge, men har mikk. PortaPro er konge, men ikke ment for PC (mer mp3-spiller o.l. vil jeg påstå ihvertfall). Selv har jeg Audio 90, og PortaPro kommer i dag eller i morgen eller kanskje til helgen (kompis som har bestilt til meg)...

EDIT: Skal nevnes at mikken min har begynt å pipe litt... Rart, men det er bare av og til... Skal se hva jeg får gjort med det...

EDIT: Har nå testa PortaPro litt, og det var mye den samme lyden som Audio90 synes jeg, har ikke sånn ekspert-peiling. På Audio90 får du mikk + at det er litt enklere å bruke (du slipper å endre størrelse hver gang du skal ta det på, og det lugger ikke - PortaPro lugger litt helt i begynnelsen), men så er jo PortaPRo en del biligere + at du kan bruke det med mp3-spiller o.l. Litt kort ledning med PortaPro kanskje, men det ordner du med en gullkontakts skjøteledning fra Clas Ohlson.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Jøje meg så lei jeg er av å lese superbastante utsagn fra synsere her på forumet.

:no:

Jeg gjetter på at 99 % av de som uttaler seg om enkeltprodukter ikke har eid det selv - de fleste bare "har en mening", eller "har hørt noe av en som har hørt noe".

Nuvel.

Jeg har i alle fall hatt Zalman Surround headset sammen med 5.1 lydkortet mitt siden de kom på Microplex, og JEG gir dem topp karakter. :thumbup:

Det er ikke fullblods Surround, men mer enn godt nok til at du kan pinpointe retning på skritt etc. i f.eks. Call Of Duty osv. og da fyller de kravet mitt. Til FPS generelt er de uvurderlige.

God lyd er alltid en skjønnsmessig smakssak. Det finnes sikkert headsets som har "bedre" lyd enn Zalman. Men hva så ??! Til den prisen, og i.o.m. at jeg stort sett bare bruker dem til å CoDe med allikevel så gir jeg blaffen. :tease:

Og de er MER enn gode nok til å dra på LAN. (*LOL* SOM jeg lo da jeg leste det!!)

Her har du noen utdrag fra en test på Hard Extreme:

The amazing sound greatly enhanced the gaming experience.

The sound produced by this headset was remarkably crisp and clear.

The midtones and trebles were well defined, and the bass was reproduced perfectly. I appreciate the quality and style of the Zalman Real Surround Sound Headphones "Theatre 6". They are a worthwhile, high quality product, and are a reasonable investment.

Endret av Onslow
Lenke til kommentar
Jøje meg så lei jeg er av å lese superbastante utsagn fra synsere her på forumet.

:no:

Jeg gjetter på at 99 % av de som uttaler seg om enkeltprodukter ikke har eid det selv - de fleste bare "har en mening", eller "har hørt noe av en som har hørt noe".

Ganske enig, egentlig.

Men det er også viktig å gjøre sammenlikninger, som dessverre ikke er så lette å få til. Det er misvisende når noen sier Koss UR19 eller Sony DJ500 er det beste de har hørt, når de ikke har hørt på andre ting i samme prisklasse (eller litt dyrere). Utsagnet har ikke så mye verdi, men blir brukt som kjøpsgrunnlag for mange.

Jeg blir også litt skeptisk når websider som vanligvis tester skjermkort og slikt, plutselig tester en hodetelefon og roser den opp i skyene. Hvilket sammenlikningsgrunnlag har de? Det er ikke like lett å hente fram en 3DMark score på en hodetelefon. ;)

Jeg har i alle fall hatt Zalman Surround headset sammen med 5.1 lydkortet mitt siden de kom på Microplex, og JEG gir dem topp karakter.  :thumbup:

Det er ikke fullblods Surround, men mer enn godt nok til at du kan pinpointe retning på skritt etc. i f.eks. Call Of Duty osv. og da fyller de kravet mitt. Til FPS generelt er de uvurderlige.

God lyd er alltid en skjønnsmessig smakssak. Det finnes sikkert headsets som har "bedre" lyd enn Zalman. Men hva så ??! Til den prisen, og i.o.m. at jeg stort sett bare bruker dem til å CoDe med allikevel så gir jeg blaffen.  :tease:

Det er bra du er fornøyd, men poenget her, som du selv er inne på, er at det finnes saker med bedre lyd. Enten til samme pris, eller en 100-lapp mer. Og da får du garantert noe som kan brukes til både musikk, film og spill.

Og de er MER enn gode nok til å dra på LAN. (*LOL* SOM jeg lo da jeg leste det!!)

Jasså, så du lar dem dra alene, asså? ;)

Her har du noen utdrag fra en test på Hard Extreme:

The amazing sound greatly enhanced the gaming experience.

The sound produced by this headset was remarkably crisp and clear.

The midtones and trebles were well defined, and the bass was reproduced perfectly. I appreciate the quality and style of the Zalman Real Surround Sound Headphones "Theatre 6". They are a worthwhile, high quality product, and are a reasonable investment.

Det var en typisk "test" som jeg er skeptisk til.

Bare denne setningen er nok til å diskvalifisere dem:

"If you're on the market to buy new headphones then look no further! These are the best headphones you can buy on the market today."

Man får inntrykk at dette er de beste hodetelefonene i verden. Noe de garantert IKKE er. Jeg både lo og gråt når jeg leste "testen".

Nei, det er ikke lett å vurdere lyd uten sammenlikningsgrunnlag og erfaring. Dessverre finner man svært mange dårlige tester rundt omkring som er mer til forvirring. Jeg finner mye god hjelp på Headfi.com forumet, for der er det folk som har prøvd mye rart og har genuin interesse for slikt.

Her er det en litt mer jordnær diskusjon av 5.1 hodetelefoner, også Medusa'en:

http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=86739

Mye interessant info.

Lenke til kommentar

Helt greit.

Forfatteren av testen på Hard Extreme var entusiastisk, og kom nok med en overstatement, selv om jeg har lest flere andre tester som heller i samme retning. Hovedpoenget mitt er at det finnes folk som faktisk er svært så fornøyd med Zalman!

Zalman'en låter ikke bra uansett, og tåler ihvertfall ikke LAN-treff

Dette er jo bare tullball ?!?! :ermm:

Du må se headsettet i sammenheng med hvem de er myntet på.

Selvfølgelig er ikke disse førstevalget til HIFI-klubben, men de er MITT (og andres) førstevalg til det de er ment som - LAN og FPS-spill generelt.

Og det var vel strengt tatt DET trådstarter spurte om ?! :whistle:

PS:

For ordens skyld: Jeg HAR eid andre (og dyrere) headsett. Ganske mange faktisk. Men det endrer ikke hva jeg synes om Zalman.

PSS: Interessant link, forresten. Det skal du ha (selv om jeg ikke var enig med alle der). :thumbup:

Lenke til kommentar

Helt greit.

Forfatteren av testen på Hard Extreme var entusiastisk, og kom nok med en overstatement, selv om jeg har lest flere andre tester som heller i samme retning. Hovedpoenget mitt er at det finnes folk som faktisk er svært så fornøyd med Zalman!

Hovedpoenget mitt er at det finnes alternativer som funker minst like godt til spilling og film, og er bedre til musikk.

(Og ikke ser ut som man har skylapper fra Star Treks kostymeavdeling på seg. :))

Zalman'en låter ikke bra uansett, og tåler ihvertfall ikke LAN-treff

Dette er jo bare tullball ?!?! :ermm:

Joa, det er kanskje litt satt på spissen, og noen folk behandler jo tingene sine forsiktigere enn andre, men jeg vet om mange hodetelefoner som tåler mer juling enn Zalman'en. Også billigere saker.

Du må se headsettet i sammenheng med hvem de er myntet på.

Selvfølgelig er ikke disse førstevalget til HIFI-klubben, men de er MITT (og andres) førstevalg til det de er ment som - LAN og FPS-spill generelt.

Hmm....hvem headsettet er myntet på, sier du. Folk som tror at man MÅ ha surround for å ha kjangs i CS? De som tror 5.1 automatisk betyr enormt bra lyd?

Ok, litt slemt kanskje, og satt på spissen igjen, men det er det jeg får følelsen av.

Problemet er at slike 5.1-ting har en ekkel tendens til å bli et kjempekompromiss som ikke fungerer tilfredsstillende til noe som helst.

Og det var vel strengt tatt DET trådstarter spurte om ?!  :whistle:

Han spurte etter meninger om LAN-headsett og om de han hadde sett på var skikkelig bra og verdt penga, og noen forskjellige meninger har han jo fått. ;)

PS:

For ordens skyld:  Jeg HAR eid andre (og dyrere) headsett. Ganske mange faktisk. Men det endrer ikke hva jeg synes om Zalman.

Greit nok det, folk har forskjellig smak.

Men har du sittet med Zalman'en og en annen hodetelefon, og byttet kjapt mellom de to? Det er da jeg synes det er lettest å finne "feil".

PSS: Interessant link, forresten. Det skal du ha (selv om jeg ikke var enig med alle der).  :thumbup:

Jepp, var litt interessant diskusjon faktisk. Man kan vel ikke alltid være enig med alle... Ikkeno gøy det vel? :p

Lenke til kommentar

Du vil ikke ha Zalman headsettet... I forhold til dette:

http://play.com/play247.asp?page=title&r=ELEC&title=172076

så er Zalman headsettet helt fullstendig utklasset i lydkvalitet og funksjonalitet. Det samme gjelder forsovidt Thrust sitt surround headsett (som er dårligere enn Zalman igjen).

Deter ikke det perfekte headsettet for musikk, men det er det perfekte headsett for spilling, og musikk er ikke dårlig på det heller, men kanskje litt for klinisk ren, og lite røff.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

så er Zalman headsettet helt fullstendig utklasset i lydkvalitet og funksjonalitet. Det samme gjelder forsovidt Thrust sitt surround headsett (som er dårligere enn Zalman igjen).

Deter ikke det perfekte headsettet for musikk, men det er det perfekte headsett for spilling, og musikk er ikke dårlig på det heller, men kanskje litt for klinisk ren, og lite røff.

-Stigma

Jeg har forsåvidt mer tro på Medusa'en, siden dette bruker bare 2 elementer + en ekstern boks for å simulere surrounden.

Så var det dette med å være bastant, da. ;)

Jeg tviler på at selv Medusa'en er bedre enn en vanlig hodetelefon til 2.000,-. Det er ikke sikkert den er så mye bedre enn en hodetelefon til samme pris, men jeg har ikke prøvd selv, eller lest sammenlikningstester.

Lenke til kommentar
Jeg har forsåvidt mer tro på Medusa'en

Mitt poeng i ett nøtteskall.

Folk tror og tror og mener og mener.

Dessverre er det lite matnyttig, med mindre man har konkret erfaring.

Og...jeg GREIER ikke å la være:

jeg vet om mange hodetelefoner som tåler mer juling enn Zalman'en

*LOL* Hva ER dette for slags argument ?!?!?! :!:

Jeg sitter igjen med et veldig billedlig inntrykk av en testperson som står med en 10 - 20 forskjellige headsett i henda, kaster disse i veggen, hopper på dem og rygger over dem med bilen. Generelt gir dem skikkelig juling. (Som de såklart ikke er ment som å tåle)

Har du virkelig utført dette (eller noe lignende) ???? Hvordan "vet" du dette ???

Har du noensinne i det hele tatt EID et Zalman headsett ?? :!:

Svarer du "NEI" på det siste så SLUTT å uttale deg om dem ! :roll:

Åja, JEG har forresten mistet mine i gulvet X antall ganger. Og jeg tråkket på dem en gang.

De er like hele. Og det er så mye "juling" jeg antar de noensinne vil få av meg og noen andre. :tease:

***** Her slutter jeg threaden for mitt vedkommende. Nok innlegg fra min del på grensa til trolling for i dag *****

Endret av Onslow
Lenke til kommentar

Det KOSS settet du hadde satt opp i første post kan jeg anbefale på det varmeste.

Knall lyd, veldig behagelige å ha på seg, også er de ikke så dyre.

Det eneste er at du må ikke regne med å høre noe rundt deg når du er på LAN, de er som hørselvern.

Dessuten ser de helt konge ut.

KOSS PRO3AA :w00t:

Endret av Azper
Lenke til kommentar

Jeg har forsåvidt mer tro på Medusa'en

Mulig det, men jeg sier ihvertfall i fra at jeg ikke har prøvd dem, og leser hva flere andre brukere har sagt, og videreformidler det videre hit.

jeg vet om mange hodetelefoner som tåler mer juling enn Zalman'en

*LOL* Hva ER dette for slags argument ?!?!?!  :!:

Jeg sitter igjen med et veldig billedlig inntrykk av en testperson som står med en 10 - 20 forskjellige headsett i henda, kaster disse i veggen, hopper på dem og rygger over dem med bilen. Generelt gir dem skikkelig juling. (Som de såklart ikke er ment som å tåle)

Har du virkelig utført dette (eller noe lignende) ???? Hvordan "vet" du dette ???

Har du noensinne i det hele tatt EID et Zalman headsett ??  :!:

Svarer du "NEI" på det siste så SLUTT å uttale deg om dem !  :roll:

Åja, JEG har forresten mistet mine i gulvet X antall ganger. Og jeg tråkket på dem en gang.

De er like hele. Og det er så mye "juling" jeg antar de noensinne vil få av meg og noen andre.  :tease:

***** Her slutter jeg threaden for mitt vedkommende. Nok innlegg fra min del på grensa til trolling for i dag *****

Jaja, det er vel ikke vits å dra den så mye lengre, men litt respons må jeg komme med.

Juling kan være så mangt. Har du ikke sett en som spiller CS og blir brutalt drept for 19. gang av en jypling? Da er det stygg fare for at ting fyker veggimellom.

Og som du selv sier, slike ting kan for ramle i bakken, og ikke alle tåler det særlig godt.

Jeg hadde selv en Vivanco hodetelefon som kostet ca. 700,-, og den bare ramla fra hverandre etter noen måneder, og den ble svært pent behandlet.

Hvorfor tror du hodetelefoner for bruk hos NRK eller i et lydstudio er litt mer solid lagd?

og NEI, jeg eier ikke en Zalman hodetelefon, og kommer neppe til å gjøre det heller (jeg har en fin Zalman kjølekappe på Northbridge'en min, dog). Jeg brukt dem litt, og lest mye om dem, men da kan jeg kanskje ikke uttale meg? Jeg eier 5 hodetelefoner, men har prøvd og sammeliknet 20-30 andre. Da skal jeg bare uttale meg om de 5 jeg eier? Jeg tror du selv skjønner hvor verdiløst argumentet ditt er.

For all del, kos deg med Zalman'en din, jeg er glad for at du har funnet noe du liker, men ikke gi folk inntrykk at den er bedre enn den er.

Endret av JensL
Lenke til kommentar

Jeg eier Medusa headsettet. jeg kjøpte det etter jeg hadde prøvd både Zalman og Thrust headsettene, og ikke blitt fornøyd med passformen og lydkvaliteten. Heldigvis hadde jeg en kamerat som hadde medusa headsettet, så jeg kunne prøve det også før jeg kjøpt noe. I min personlige erfaring, så er det ingenting i nærheten av Medusa headsettets prisklasse som tilbyr like god ekte 5.1 surround.

Og ti ldeg som sier at Medusa headsettet bare er to elementer, så tar du feil. Den boksen du refererer til er kun en forsterker (en meget hendig sådann sidenden har passthrough og lar deg kontrollere headset volumet uavhengig av resten av lydsystemet ditt). Medusa headsettet har "ekte" surround. Heldigvis lider det langtifra så mye av dårlig lydkvalitet som de andre 5.1 headsettene, og jeg synes personlig at den kan konkurrere i ren lydkvalitet med de fleste andre stereo headsettene i samme prisklasse. Lyden er dog litt "klinisk ren" som tidligere nevnt.

ALt dette er selvfølgleig personlige meninger, så ta det for hva det er verdt, men de er basert på fakta og utprøving av produktet og dets relevante konkurrenter.

-Stigma

Lenke til kommentar

Og ti ldeg som sier at Medusa headsettet bare er to elementer, så tar du feil. Den boksen du refererer til er kun en forsterker (en meget hendig sådann sidenden har passthrough og lar deg kontrollere headset volumet uavhengig av resten av lydsystemet ditt). Medusa headsettet har "ekte" surround. Heldigvis lider det langtifra så mye av dårlig lydkvalitet som de andre 5.1 headsettene, og jeg synes personlig at den kan konkurrere i ren lydkvalitet med de fleste andre stereo headsettene i samme prisklasse. Lyden er dog litt "klinisk ren" som tidligere nevnt.

ALt dette er selvfølgleig personlige meninger, så ta det for hva det er verdt, men de er basert på fakta og utprøving av produktet og dets relevante konkurrenter.

Ja, stemmer det, faktisk. Medusa'en har faktisk totalt 8 elementer, 4 i hver klokke. Ihvertfall i følge denne testen: http://www.gurureview.co.uk/content/view/141/0/1/2/

Og boksen er bare en forsterker med inn- og utganger for et 5.1 lydkort.

Jeg tror ikke jeg kommer til å shoppe Medusa av den grunn.

8 elementer til noen få 10-kroninger stykket...bra lyd fra slikt strider i mot alle naturlover. Men jeg skulle gjerne testa greiene, og sammenlikna litt.

Endret av JensL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...