hummer Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hei, er det noen som veit korleis ein kan boote pc'en med ein usb flash disk? klarer ikkje å finne ut korleis ein formaterer flash-disken som system disk eller gjera den boot kompatibel.... Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 for å kunne boote fra en usb-disk må dette være støttet av biosen... sjekk derfor først i bios'en at dette er et alternativ... vh krister Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 For min "TwinMos Mobile Disk III" kan jeg, ved hjelp av medfølgende software, formatere hele flash disken (og fjerne det sikre område) og gjøre det "bootable". Men det hjelper jo lite på om ikke BIOS på maskinen støtter boot fra USB (har prøvd, men kanskje ikke prøvd nok). Har du sjekket at datan din støtter boot fra USB? Må vel bli "Boot Other Device" det da? Er vel først og fremst moderne bærbare som har den funksjonaliteten. Lenke til kommentar
hummer Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Bios støtter denne funksjonen, men det kommer opp "no system disk" når eg prøver å starte fra usb flash disk.... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Du må partisjonere den som en primær partisjon, og så må du sette den aktiv. Dette er kun slike partisjoner som kan boote. Lenke til kommentar
hummer Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Her er oppskriften på dette problemet .... [url="http://www.weethet.nl/english/hardware_bootfromusbstick.php#"]http://www.weethet.nl/english/hardware_bootfromusbstick.php#[/url] vh Arne Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Aha, ja se der ja. Hadde jeg hatt en funksjonel floppy drive nuh så... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå