Lajon Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hva slags kamera anbefales til 76-åring? Hun er ikke som 76-åringer flest, men fotograferer ivrig og har i dag en Olympus Mju Zoom for 135-film. Hun ønsker å gå over til digital i og med at hun har en relativt ny bærbar PC, som hun bruker nesten daglig. Selv gjorde jeg den samme overgangen i mai og anskaffet et Olympus Camedia C60 Zoom med 6,1 mp. Et fantastisk kamera som jeg er kjempefornøyd med. Likevel tror jeg det kameraet kanskje er litt for avansert for henne med alle kryptiske menyene det byr på. For eldre personer bør vel også lcd-skjermen være litt større, så bildet blir lettere å se. Hva med Casio eller Sony - er disse brukervennlige? Olympus Mju 410 har for liten skjerm og for mange små duppeditter. Et menyhjul er i så måte å foretrekke og med tanke på pixler, så tror jeg et kamera med mellom 3 og 4 holder. Kvalitet og design betyr nok mer enn pris. Har du noen forslag - eller favoritter? Pf takk for tips. JL Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Det ville sikkert være greit å holde seg i Olympus-familien, siden hun var godt kjent med den filmbaserte Mju'en. Men hvis den digitale Mju'en blir noe liten, ville jeg sett på de noe enklere kompakte i C-300-serien. De er noe større en Mju'ene, men fortsatt kompaket og greie lommekameraer. Her er betjeningene noe bedre for den eldre, ville jeg tro. Burde være midt i blinken, og som sagt en forsiktig overgang fra det hun har, fortsatt familiært og kjent for henne. Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Ville vel kanskje anbefalt et av de nyere Kodak kameraene. Disse har stor skjerm (2"), er gode å holde i og meget enkle i bruk. F.eks: 7440 (God vidvinkel) eller 7590 (hvis stor zoom er ønskelig). Prisen er også hyggelig på disse. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hvis ikke hun er så god til engelsk, så har flere af Canons kameraer jo norsk som menusprog... Mht til hvor nemme kameraerne er i betjening, så vil der jo altid være en del funktioner på dem, men på fuld automatik er fleste jo nemme at betjene alle sammen Små knapper er vel næsten uundgåeligt på kompaktkameraer, så det er svært at finde noget "ældre-venligt" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå