shagg0r Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Har en tabell med feltet tid som er datetime. Når jeg sender data til databasen bruker jeg now() som verdi for tid. Men når jeg printer ut verdiene som ligger i tid får jeg bare 0000-00-00 på alle noen som vet hva som er galt? her er spørringen: mysql_query ("INSERT INTO kunder values ('$kundenr', 'now()', '$firmanavn', '$kontaktperson', '$epost', '$tlf', '$faks');"); Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 mysql_query ("INSERT INTO kunder values ('$kundenr', '".now()."', '$firmanavn', '$kontaktperson', '$epost', '$tlf', '$faks');"); ...er den korrekte spørringen. Dessuten må du sørge for å ha rett format på kolonnen. Men fungerer spørringen ovenfor er alt bra. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 For å forklare det fjartan sier. En mysql funksjon skal ikke være i fnutter, det eneste du behøver fnutter for er php variabler og strenger. PHP variabler anbefaler jeg å "lukke" på denne måten: {$variabel} / {$variabel['bah']} Da kan du skrive de rett inn i spørringen og de blir parset rett. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Findus - min evige tolk Men trodde ' ".$var." ' var eneste måten å inkludere variabler i 'fnuttet' tekst ? Endret 23. september 2004 av fjartan Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 $sql = "SELECT * FROM tabell WHERE tabell.rad = '{$var['ting']}'"; Til og med det fungerer, enkeltfnutt inne i enkeltfnutt. Så neida, du må ikke (noe norsk ord kom ble ikke returnert fra spørringen min til hjerne) concatenate strenger. ("bah".$var['ting']."bah igjen") Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 strengkonkatenering (engelsk-på-norsk-på-engelsk) er noe av det mere uleselige i phpverdenen. jeg setter som regel inn "rene" variabler eller bruker sprintf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå