Gå til innhold

Trøbbel med OTES-vifte?

srbz

Anbefalte innlegg

Har Abit IC7-MAX3, som har en løsning som kalles for OTES (til å kjøle ned hovedkort eller no sånt). Jeg har til tider hatt problemer med maskinen da den begynte å lage sirene når jeg skulle skru den på. Jeg har ant at det var hovedkortet, men så ikke før nå nettopp at grunnen til klagingen er at OTES-viften ikke alltid virker. Jeg satte av alarm for fan-fail i BIOS og satte i en annen vifte der OTES viften egentlig skal kobles til, er foreløpig bare en nødløsning til jeg får noen skjøtekabler til helgen som ble bestilt for noen dager siden, da skal jeg begynne å sette opp litt mer system i det. Men dvs. at nå er ikke OTES'en koblet til? Er det usmart? Seriøse og saklige svar takk. Har 2 kraftige vifter som blåser inn og 2 litt mindre kraftige som blåser ut, 3 stk 80mm og en 90mm...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OTES-kjølingen blåser vel luft over MOSFETS og CPU-området.

Tror ikke det har noe særlig å si om du har god luftsirkulasjon i resten av kabinettet.

Goodie. Mulig det kommer enda en vifte inn, men jeg tror ikke jeg gidder og dessuten skal jeg nok selge den til en kompis. Jeg har forresten viftestyring med en ledig plass, så kan jeg prøve å koble OTES'en til der med en skjøtekabel hvis jeg har en til overs... Vel vel, jeg finner vel ut av det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Jeg har et likt hovedkort som jeg kjøpte fra Komplett, jeg ringte de og forklarte situasjonen. De puttet en original vifte i en konvolutt, og jeg hadde den dagen etterpå.

Det anbefales å ha vifte på den, tror ikke Abit hadde tatt bryderiet med å legge inn alarmfunksjon i BIOS på den vifta dersom det ikke hadde vært behov for det. Og det har de gjort.

Lenke til kommentar
Jeg har et likt hovedkort som jeg kjøpte fra Komplett, jeg ringte de og forklarte situasjonen. De puttet en original vifte i en konvolutt, og jeg hadde den dagen etterpå.

Det anbefales å ha vifte på den, tror ikke Abit hadde tatt bryderiet med å legge inn alarmfunksjon i BIOS på den vifta dersom det ikke hadde vært behov for det. Og det har de gjort.

Poeng. Jeg har faktisk hatt trøbbel med den viften midt på kortet også, den driver og henger litt og lager en fæl lyd. Men det ordner jeg lett med å bare dra den litt ut, og nå tror jeg jeg har ordnet det en gang for alle.

Antar Abit har tenkt på de som kanskje ikke har kabinettvifter i PCen sin også, men jeg har 4. Snart kanskje 5...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...