Gå til innhold

Føler meg LURT

sonycam

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en bærbar PC på nett, etter en samtale med en selger. :yes: Etter 5 dager prisen er lavere med cca.1000kr for bærbaren fra samme nettside/firma.

Maskinen er sendt men har ikke kommet enda i posten. Jeg føler meg lurt av selgeren. Hva kan jeg gjøre ??? Help ! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer at du kan benytte angreretten, ingen problemer der. Returnér maskinen umiddelbart (gjerne uåpnet) og gi firmaet klar beskjed om at du benytter deg av angreretten.

Det er kjipt når slikt skjer, men det har ingenting med å bli lurt å gjøre - firma vil *alltid* ha forskjellige kampanjer og reklamestunts og at priser settes ned er noe som alltid vil skje. Det at det skjedde like etter at du kjøpte akkurat den maskinen som ble satt ned i pris er kun en tilfeldighet.

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt en bærbar PC på nett, etter en samtale med en selger. :yes: Etter 5 dager prisen er lavere med cca.1000kr for bærbaren fra samme nettside/firma.

Maskinen er sendt men har ikke kommet enda i posten. Jeg føler meg lurt av selgeren. Hva kan jeg gjøre ??? Help ! :(

Ta kontakt med selgeren og si at du kommer til å bruke angreretten dersom du ikke får redusert prisen med 1000 kr.

Lenke til kommentar

Enig. Selgeren satt nok ikke med informasjon om fremtidig salgspris.

Du kan prøve å ta en telefon til dem, og be om endring i prisen. Sier de nei så er ingenting tapt. Du kan likevel benytte deg av angreretten.

Wladi:

Er det egentlig lurt (eller nødvendig) å anbefale å gå med trusler? Synes det er å be om bråk.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Jeg har bestilt en bærbar PC på nett, etter en samtale med en selger. :yes:  Etter 5 dager prisen er lavere med cca.1000kr for bærbaren fra samme nettside/firma.

Maskinen er sendt men har ikke kommet enda i posten. Jeg føler meg lurt av selgeren. Hva kan jeg gjøre ??? Help !  :(

Ta kontakt med selgeren og si at du kommer til å bruke angreretten dersom du ikke får redusert prisen med 1000 kr.

God idé. De sparer sikkert på det de også, dersom du skulle sende den tilbake for så å kjøpe ny rett etterpå...

EDIT: Ville ikke kalle det en trussel akkurat.... Ikke en alvorlig trussel ihvertfall

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Jeg har bestilt en bærbar PC på nett, etter en samtale med en selger. :yes:  Etter 5 dager prisen er lavere med cca.1000kr for bærbaren fra samme nettside/firma.

Maskinen er sendt men har ikke kommet enda i posten. Jeg føler meg lurt av selgeren. Hva kan jeg gjøre ??? Help !  :(

Du kan sikkert gå med på å ikke få avslagg på 1000 kr men f.eks 800. Det koster deg tros alt litt å sende PCen fram og tilbake.

Lenke til kommentar
Wladi:

Er det egentlig lurt (eller nødvendig) å anbefale å gå med trusler? Synes det er å be om bråk.

Det er viktig å gjøre selgeren oppmerksom på hva som skjer dersom han ikke gir prisavlag.

Enig med deg, men det er også greit å be om avslaget, og ikke true. De kan tross alt gjøre det hele vanskelig om de vil. ;)

Snakker man pent med folk skjer det som oftest greie ting....

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Du kan sikkert gå med på å ikke få avslagg på 1000 kr men f.eks 800. Det koster deg tros alt litt å sende PCen fram og tilbake.

ØHHH, gutten har ikke mottatt maskinene enda som betyr at han ikke trenger å betale for den i det hele tatt!

Han kan gå til posten å si at han ikke vil ha pakken, så sender de den tilbake, og han slipper å styre med dem.

konk: trenger ikke å betale så mye som kr 1,- i frakt.

Lenke til kommentar

ØHHH, gutten har ikke mottatt maskinene enda som betyr at han ikke trenger å betale for den i det hele tatt!

Han kan gå til posten å si at han ikke vil ha pakken, så sender de den tilbake, og han slipper å styre med dem.

Poeng. Men 800kr avslag er jo heller ikke å forakt. Heller det, enn å måtte sende hele kalaset tilbake sier nå jeg.

Lenke til kommentar

Dette er ikke sant. Når man har bestilt en vare han man tatt ansvar for forsendelsen. Dersom du leser vilkårene de fleste stedene vil det stå noe om at de kan i en slik situasjon kreve penger for behandling av pakken, noe som skal være i henhold til loven.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Man er strengt tatt ikke lurt selv om varen blir satt ned i pris like etter man kjøpte den. Det er vanlig at priser går nedover i dataverdenen, og det er desverre slik at man må velge en dag å sette ned prisen på. Selvfølgelig kunne selger informert om at prisen blir satt ned om f.eks 1 uke, men hvor går grensa? Skal selgeren si ifra hvis det er 2 eller 3 uker til prisen blir satt ned også? Ofte vet heller ikke selger at prisen blir satt ned mange dagene før det effektueres.

Men, det er jo kjedelig å betale mer enn man må, særlig hvis ikke varen er kommet. Så da benytter vi oss av angrefristen hvis ikke selger er imøtekommende og foreslår/aksepterer en løsning. Kjekt å handle over nettet av og til ja...

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...