Gå til innhold

Stenge ut noen http adresser.

KNurven

Anbefalte innlegg

Hei litt vanskelit tittel på denne, men sånn er saken:

Er det noen som vet om en lur måte og stoppe bestemte url adresser på enkelte brukere. snakker her om lokale brukere.

Har en maskin som skal brukes av flere brukere. Denne maskinen er ikke knyttet opp mot noe domene, har kun tilgang til internett. Er det mulig og sette opp slik at en av brukerne ikke når bestemte url`er.

Kan dette gjøres via lokal policy?? eller lage none for for lokal proxy elr no i den duren.?

Maskinen kjører winxp pro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan zonealarm gjøre det? Gratis-versjonen eller den som koster penger i så fall?

Til trådstarter: Nei, jeg tror ikke det kan settes i noen policy noe sted, men hvis du har en gammel maskin til overs kan du sette opp denne som en proxy og sette opp sperring av URL'er i den, også kan du bare sette opp så du selv går utenom den proxy'en ;)

Lenke til kommentar
Kan zonealarm gjøre det? Gratis-versjonen eller den som koster penger i så fall?

Til trådstarter: Nei, jeg tror ikke det kan settes i noen policy noe sted, men hvis du har en gammel maskin til overs kan du sette opp denne som en proxy og sette opp sperring av URL'er i den, også kan du bare sette opp så du selv går utenom den proxy'en ;)

Problemet er at dette skal være på en del maskiner i forskjellige nett. kan ikke ha mange proxybokser rundt og gå. finnes det ikke noen form for filter.

Har lest igjennom policysettingene og finner som du sa ikke noe der

Lenke til kommentar

Et quick'n'dirty tricks du kan gjøre, er å editere host fila.

Legge inn feks:

127.0.0.1      www.vg.no

Da vil ikke Vg-nett virke, siden den peker på localhost. I XP ligger host fila i C:\windows\system32\drivers\etc og heter host. Åpne den opp i feks notepad når du skal editere den. Eneste problem her er at da gjelder disse reglene for ALLE brukerene på maskinen. Dette kan sikkert fixes ved å lage et script som endrer fila når de forskjellige brukerene logger på.

Lenke til kommentar

Hei, har ein ZyZEL Prestige 300 serie som deler internet og LAN på 2 maskiner og 1 switch med 3 datamaskiner på (4 porter på router, 3 brukt...)

Når jeg går inn i instillingene (HTML) for denne routeren kan jeg skrive inn ord som routeren skal blocke og da noen på nettverket går inn på ein side som fuleliv.no kan jeg ha skrevet fuler (ordet trenger ikkje vere i adressen, den kan være på siden også) på den lista over ord og da kommer det bare at de ikkje har tillgang...

Jeg kan også dær sette opp at for eks. 192.168.1.3 skal ha full tillgang til nettverket!

Dette er smart! :p

Lenke til kommentar

Legge inn feks:

127.0.0.1      www.vg.no

Da vil ikke Vg-nett virke, siden den peker på localhost. I XP ligger host fila i C:\windows\system32\drivers\etc og heter host. Åpne den opp i feks notepad når du skal editere den. Eneste problem her er at da gjelder disse reglene for ALLE brukerene på maskinen. Dette kan sikkert fixes ved å lage et script som endrer fila når de forskjellige brukerene logger på.

Den er ikke dum. Skal jobbe med den i dag.

Problemet er vel at ingen av disse brukerne er administratorer på maskinen.

Kan vel bli litt vanskelig og endre på hostfilen med bare brukerrettigheter.

Men det kan muligens la seg gjøre med og sette rettigheter på selve filen.

takk for tipset covah.

Lenke til kommentar

Legge inn feks:

127.0.0.1      www.vg.no

Da vil ikke Vg-nett virke, siden den peker på localhost.  I XP ligger host fila i C:\windows\system32\drivers\etc og heter host.  Åpne den opp i feks notepad når du skal editere den.  Eneste problem her er at da gjelder disse reglene for ALLE brukerene på maskinen.  Dette kan sikkert fixes ved å lage et script som endrer fila når de forskjellige brukerene logger på.

Den er ikke dum. Skal jobbe med den i dag.

Problemet er vel at ingen av disse brukerne er administratorer på maskinen.

Kan vel bli litt vanskelig og endre på hostfilen med bare brukerrettigheter.

Men det kan muligens la seg gjøre med og sette rettigheter på selve filen.

takk for tipset covah.

Har nesten fått til dette nå. men hvordan sperrer jeg ut ipadresser. det går vel ikke med hostfilen. eller kan jeg sette inn en ipadresse som router til en annen adresse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...