Dr. Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Er MP'en på sempron prossessorene låst? Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Ville nok tro det ja. Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Er det noen måte å låse den opp da? Har lyst til å kjøpe en billig sempron for å overklokke den verst!(okey bare overklokke da) Får vel isåfall bare ok fsb da Endret 23. september 2004 av Dr. Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Er ikke sikker på åssen man låser opp mp hvis den i hele tatt er låst. Får du tak i en Sempron Mobile prosessor så er den ikke MP låst iallefall Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Har selv bestilt en Sempron 2200+ *glede seg* Men hvis det viser seg at den har låst MP blir det jo litt kjett Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Tenkte jeg kanskje skulle bestille meg en, bare for å hatt en cpu til. sånn for å overklokka litt og ikke vært redd for at cpu skulle tatt kvelden. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Har selv bestilt en Sempron 2200+ *glede seg* Men hvis det viser seg at den har låst MP blir det jo litt kjett Unnskyld meg, det er ikke meningen å være slem, men hvor naiv er det mulig å være...? Nå har alle AMD's socket A prosessorer(bortsett fra mobile) vært låst i et års tid, og når de nå skal tyne det aller siste ut av denne prosessor-plattformen, tviler jeg på at de har tenkt som så:"Nei, vi gidder ikke å låse Sempron, la oss heller gi alle overklokkern noe å kose seg meg!" Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 jah...burde ihvertfall tenke slikt. Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Jo, du har vel rett... *host, hark må være lenge siden jeg kjøpte prosessor sist host, hark* Men det har jo vært mulig å låse opp noen prosessorer, er det mulig å gjøre det på denne da? Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Jo, du har vel rett... *host, hark må være lenge siden jeg kjøpte prosessor sist host, hark* Men det har jo vært mulig å låse opp noen prosessorer, er det mulig å gjøre det på denne da? Den er nok "superloced", og da er det vist tilnærmet umulig å låse den opp... Endret 25. september 2004 av Fiesta Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Men hva er grunnen til at de låser den igjen egentlig? Burde jo være opp til hver enkelt om man vil overklokke liksom. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Men hva er grunnen til at de låser den igjen egentlig?Burde jo være opp til hver enkelt om man vil overklokke liksom. Det er opp til hver enkelt, AMD har bare begrenset muligheten litt... Det er jo fremdeles fult mulig å klokke på FSB. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Har selv bestilt en Sempron 2200+ *glede seg* Men hvis det viser seg at den har låst MP blir det jo litt kjett Unnskyld meg, det er ikke meningen å være slem, men hvor naiv er det mulig å være...? Nå har alle AMD's socket A prosessorer(bortsett fra mobile) vært låst i et års tid, og når de nå skal tyne det aller siste ut av denne prosessor-plattformen, tviler jeg på at de har tenkt som så:"Nei, vi gidder ikke å låse Sempron, la oss heller gi alle overklokkern noe å kose seg meg!" Det var jo omtrent slik de tenkte med Thunderbird 1,33 og 1,4 Endret 27. september 2004 av Øyst Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Men hvorfor er mp'en låst? Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Men hvorfor er mp'en låst? Det er for at du ikke skal kunne kjøpe en Sempron 2200+(9 x 166Mhz)til 495 kr., gå inn i BIOS og stille MP på 11, og plutselig har du en Sempron 2600+(11 x 166Mhz) til 895 kr. Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 aha...men om jeg har underklokka hovedkort og ram og stiller på fsb så gjør jeg jo nesten det samme...og uansett så er det jo mere risikabelt...man kutter jo uansett ned på levetiden Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Sempron er jo en Thoroughbred CPU, og de gamle Thoroughbred CPU'ene ble jo "autotomatisk" låst opp av nForce2 og VIA KT400 brikkesettet (dog fremedeles i "høy" og "lav" MP-modus), så kanskje det er slik det funker på Sempron også. De eneste CPU'ene jeg har sett som ikke går an å låse opp er Barton og Pentium4/Celeron på s478. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Sempron er jo en Thoroughbred CPU, og de gamle Thoroughbred CPU'ene ble jo "autotomatisk" låst opp av nForce2 og VIA KT400 brikkesettet (dog fremedeles i "høy" og "lav" MP-modus), så kanskje det er slik det funker på Sempron også. De eneste CPU'ene jeg har sett som ikke går an å låse opp er Barton og Pentium4/Celeron på s478. Regner med at Sempron er det samme som Thornton, etterkommeren til Thoroughbred, og den har jo akkurat samme "superlock" som Barton... Lenke til kommentar
sssh Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Har en Barton selv.. 2500+. Disse prosessorene har en standard multiplier på 11, og kjører derfor på 11x166=1833 MHz. Jeg har klokket min til 12,5x166=2075 MHz. Ikkeno problem. Tipper det kommer an på hva slags HK man sitter med (Abit KD7). Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 har en xp 2600+ har ikke prøvd å sette opp mp'en, men skal gjøre det. har et abit nf-7 v.2.0 hk. Prøvde å sette ned mp'en, det gikk dårlig. Har egentlig ikke testa det noe serlig da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå