Gå til innhold

Noen som har erfaring med dette HK? Trenger hjelp!

nadezico

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et Gigabyte K8NSNXP nForce3 250 S-754, med blant annet ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD.

Jeg har en del problemer med den, selv om en er helt ny! Første gangen så gikk det skjeis med installasjon av Windows, det blr blå skjerm. Andre gangen så mangla det noen filer i Windows, og tredje gangen jeg installerte den så gikk det fint, men etter jeg installerte drivere for HK, så gikk d t helsikke. Da jeg rebootet, så ble det alltid blue screen etter windows holdt på å loade (du vet når den der blå greia går fra venstre mot høyre), etter den, har den klikka.

Jeg vet ikke hva problemet er, jeg tenkte jeg skulle installere Windows på nytt og prøve da. Men å boote fra CD-ROM funka ikke så bra, den måtte visst inn på WINDOWS for det om.

Kan det ha noe med kablingen? Tenkte jeg skulle dra ut alle kablene, sette de inn igjen og prøve på nytt.

Eller er det noen som har erfaring med kortet og kan si meg noen ulemper med det? eventuelt noen positive ting også ;)

Man finner dette hovedkortet på netshop:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2780

Takker for alle svar!

Henrik Chan aka nadezico :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd det samme, både med det kortet jeg har nå (Gigabyte K8NSNXP-939) og det forrige jeg hadde (Asus P4P800 Deluxe), vet ikke helt hva som er galt. Jeg har byttet alt av hardware siden jeg hadde det forrige kortet, så jeg er spent på å se om PSU kan ha noe å si. Har ny PSU i posten.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke løst problemet.

Edit: Men jeg har som sagt byttet alt annet enn PSU, så jeg får se om det er problemet. Selv om man egentlig ikke skulle tro det.

Edit en gang til: Jeg har ikke fått blåskjerm, jeg har bare vært plaget med at Windows-installasjonen henger seg og at jeg har fått diverse feilmeldinger om harddisk og filer.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Jeg hørte fra en kompis nå nettopp, at det kan være en WINDOWS feil. det er ikke sikkert, men muligheten er litt høy ja.

Om du klarer å boote fra CD-ROM? Hvis ja, sett inn Windows CD og reinstall, hvis det ikke går må du boote med diskett stasjon med MS DOS, det skal klare å formatere HDD'en.

Ellers, noen andre som vet noe om problemet som er nevnt ovenfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...