Gå til innhold

Problemer med Javascript i internet explorer

kfet

Anbefalte innlegg

Har et problem jeg aldri har vært ute for på andre maskiner, men som jeg har hatt på laptopen siden jeg kjøpte den (brukt). Et eksempel er annonser på finn.no, der det er flere bilder. Når man klikker på et bilde forstørres dette og de resterende bilder vises i liten størrelse til venstre i vinduet (ok så langt...)

Når jeg da forsøker å klikke på et av de små bildene får jeg ikke byttet bilde

("javascript:change image bla bla bla (bildenavnet)) Det kommer opp en sånn liten gul varselstrekant som markerer at noe går galt..

Finnes det noe kur for dette?

Jeg kjører XP pro norsk med alle oppdateringer installert... i tillegg har jeg kjørt Norton Internet security siden jeg første gang plugget i nettverkskabelen..

Opplevde i går et annet problem som nok er javarelatert:

Skulle forsøke å gjøre noen instillinger i ruteren fra nextgentel (Cisco 667i tror jeg), det gjøres via en java-applet. Etter å ha satt ip-adressa til 10.0.0.2 og skrudd av internet security fikk jeg tilslutt opp denne applet'en. Men jeg fikk ikke noen av funksjonene der til å fungere, fikk bare opp en boks som ba meg om passordet hver gang jeg trykket på en knapp! Passord hjalp lite og jeg måtte gi meg med uforrettet sak...

Jeg ser for meg at disse to problemene begge har rot i et java-problem, men aner ikke hva jeg kan gjøre med dette! Prøvde tidlig å installere java-programvare som jeg lastet ned fra java.com, men det ga ingen forskjell, bortsett fra kaffekoppen nede på oppgavelinja da....

I tillegg til dette får jeg på mange nettsider (som regel hvis de inneholder skjemaer) opp små pop-up bokser som rapporterer problemer og spør om jeg vil debugge. Om jeg så klikker nei lastes i de aller fleste tilfeller sida som normalt. Klikker jeg ja åpnes jo debuggeren, men den er det ikke så lett å bli klok på. Husker ikke hva feilmeldingen er, men er ganske sikker på at det er javarelatert. Men dette problemet går jo igjen på mange maskiner og er forsåvidt ikke noe oppsiktsvekkende... men hadde jo vært artig å blitt kvitt det!

Håper noen har et tips eller to!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...