rbuljo Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 har en hardcano 12 og cpu tempen er 10C. feil, 50C. i asusprobe/hardware-monitor, da viser den 40C. på hardcanoen.. finnes det kalibrerings muligheter her? temperatur føleren er plassert så nær og bra cpu`en som mulig. skifte en motstand, skyte den, teipe en lapp over?? noen forslag? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hvordan vet du at det er hardcanoen og ikke Asus Probe som viser feil? Lenke til kommentar
rbuljo Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 tror ikke at den viser feil temp via hk.. tviler heller litt på harcanoen sin nøyaktighet da.. samme i bios.. 10 grader forskjell... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 tror ikke at den viser feil temp via hk.. Vel, det er hvertfall ikke uvanlig med feil temp via hk. Hva slags CPU har du og hvor har du festet proben? Lenke til kommentar
rbuljo Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 p4 2.533.. festen proben på undersiden av kjøleblokka, nærmest mulig cpu`en.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Ok. Pga IHS vil tempen vil bli noe lavere enn hvis du hadde festet den inntil core, men jeg vet ikke hvor mye dette utgjør. Tviler på at det er så veldig mye. Lenke til kommentar
rbuljo Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 ihs ? hvordan feste den inntill core? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 ihs ? hvordan feste den inntill core? IHS (Intel Heat Spreader, eller noe i den duren), er "dekselet" over kjernen på CPU. Dette må du fjerne for å få sensor helt inntil core. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Thermaltake annbefaler jo at sensoren plasseres under kjernen på CPU. Hvis du bretter sensoren dobbelt slik at den får plass under kjernen på CPU så skal måle-resultatet bli ganske rett. Lenke til kommentar
rbuljo Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 dæven... hørtes risky business ut.. deksel?! aldri sett noe slikt på den, men kanskje noen har en link eller noe sånt med bilder så jeg kan se hva dere mener? Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Dekslet er bare den metallkappen som ligger over kjernen å intel-CPUer. Selv har jeg aldri prøvd å fjerne den (har bare montert en intel-CPU en gang) og jeg vil anbefale deg å ikke gjøre det. Hvis CPUen av en eller annen merkelig grunn skulle slutte å virke har du ikke garanti lengre. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Kan være at hovedkortet antagelig bruker cpu diode temperatur måling da og ikke ekstern sensor i socket. Da er forskjellen naturlig. Lenke til kommentar
rbuljo Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Dekslet er bare den metallkappen som ligger over kjernen å intel-CPUer. Selv har jeg aldri prøvd å fjerne den (har bare montert en intel-CPU en gang) og jeg vil anbefale deg å ikke gjøre det. Hvis CPUen av en eller annen merkelig grunn skulle slutte å virke har du ikke garanti lengre. vet ikke om jeg tør trikse med den.. vet noen om en guide e.l.? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Du kan ta den av med barberblad e.l, du finner nok en guide på Google. Du vil få bedre kjøling, men jeg anbefaler ikke at du gjør dette dersom du ikke er klar for å ofre prosessoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå