Gå til innhold

problemer etter "partisjonering"

Phoncible

Anbefalte innlegg

Har nylig anskaffet en pc fra dell, med en enkel 160gb sata hd. Fikk høre at det var en forde å partisjonere disken, hvilket jeg forstår kan være greit. Anskaffet partition magic 8.0 og lagde en ny partisjon av den plassen som var ledig. Ble noe rot, og da jeg satt meg bedre inn i systemet fant jeg ut at jeg burde gjort det hele på en litt annen måte, så jeg fant ut at jeg skulle ta det fra begynnelsen. Så, jeg satte partition magic til å "merge" de to partisjonene, med den "nye", g:/som en mappe på c:\-disken. Maskinen måtte da reboote, men fikk aldri starta opp igjen. Nå kommer jeg til et punkt hvor det står "loaded pdb for descriptor 2...done.." eller noe i den duren, så er det en _ som står og blinker, og det skjer ingenting. Prøvde å sette i windowsplata mi og boote fra den, men da fant maskinen ingen harddisk.. Prøvde så å sette en annen ide disk i maskinen, og boote fra den (i håp om at jeg skulle kunne fikse den andre disken mens jeg kjørte windows på ide disken), men da fikk jeg beskjed om at windows ble avsluttet for å hindre skader på maskinvare eller noe i den duren. Prøvde litt forskjellige varianter, men fikk aldri til å starte opp med ide disken.. Den maskinen jeg sitter på nå (der jeg henta ide disken, en jeg deler hybel med) er det såvidt jeg kan se ingen sata-tilkobling på, så jeg får ikke satt min disk i den heller..

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk litt "hjelp". Testa hd'en på en annen maskin, da funka den fint. Fikk formatert den. Fikk installert windows. Fikk ikke starta opp. Fikk kjørt chkdsk \f eller noe sånt, og fant ut at det var 1 feil med hd, men aner ikke hvordan jeg skal fikse det.. Var selvfølgelig 15 min for sen til å ringe dell customer service, så.. Skal ringe de imorra. Holder på å kjøre noe diagnostics program nå.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...