mrmattis Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Etter å ha innstalert noen nye komponenter, må jeg formatere harddisken, og innstallere win 98 på ny. Lagde en standard oppstartsdiskett, men den ville ikke finne min ultraplex40max, scsci cdrom. Denne er tilknyttet ett symbios logic scsi kort. Hvordan får jeg disketten til å starte cd-rom`en ? Jeg har ikke IDE cd-rom. Ønsker hurtig svar, da dette haster. Roy Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Lån deg en vanlig IDE CD-rom til du har fått installert Win98. Deretter setter du inn SCSI'en, og etter restart vil jeg nesten garantere at Windows fixer dette! Lenke til kommentar
Punisher Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Legg inn DOS driverene til SCSI kortet ditt på oppstarts disketten. Du må kansje fjerne IDE driverene for å få plass... Disse kan du slette fra boot disken for å få plass til SCSI driverene: ASPI2DOS SYS ASPI8DOS SYS ASPI8U2 SYS ASPICD SYS ASPI4DOS SYS OAKCDROM SYS Lenke til kommentar
XeP Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Eller du kan prøve med å lage nytt namn til symbios driveren som du har kopiert inn på disketten. Det nye namet kan være oakcdrom.sys, mens den eksisterende kan få namnet oakcdrom-old.sys, viss du skulle ha lyst til å ha en original oppstart diskett igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå