LittOmAlt Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Hei Jeg har et abit BD7 kort. Når jeg ripper CD er går prosesor mot 100% (Frauenhofer) og systemtempen stiger etter 3-4 sanger opp mot 60 C. CPU P1800@2100, temp ligger å vaker på 60 C Hva er grensen for systemtemp? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 60 er ikke noe problem. Det er endel, men er maskina stabil (som den nok er?) trenger du ikke bekymre deg. Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 Haskina er dønn stabil, og jeg bekymrer meg ikke. Det jeg gjør er å stoppe rippingen, vente på lavere temp for deretter å starte igjen. Som dere forstår er det ikke veldig effektivt. Hvilken system temp ville bekymre dere? Venter dere på at maskina blir ustabil? Kan noe veldig galt skje dersom tempen stiger for mye? Lenke til kommentar
cky Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Det var da forferdelig varmt! Du kan umulig ha ordentelig kontakt mellom kjøler og cpu. 0.5mm klaring er for mye. Har selv en [email protected] og begge mine temperaturer ligger på nesten halvparten av dine. Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2002 Ja, det er varmt, men jeg har fått maskinen ferdig motert fra leverandør. CPU har jeg slått meg til ro med, under 60C Systemtemp over 60 C liker jeg ikke. Jeg har en mistanke om at kjølingen ikke er som den skal, at det er dårlig varmeledning mellom CPU og kjøleribber. Har tittet under kjøleribben og der virker det "tørt", at det ikke er kjølepaste el. Hvordan sjekker jeg dette? Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Du røsker av ribba... Det er vel ganske logisk? Så ser du etter en hvitakitg guffe som sitter i bunn av ribba (kjøleren). Er det ingen ting der er saken forklart, sleng på litt AS3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå