alphred72 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hei! Et lite spørsmål. Sliter med min gamle Athlon XP 1800+, og synes det er på høy tid å bytte ut. Tenkte på Nforce3 socket 939 hovedkort og prosessor som passer til. Men når det gjelder minne på Nforce3 hovedkortet blir jeg litt usikker. Har jeg forstått det rett, når jeg antar at jeg kan bruke mine gamle ddr-brikker som ble brukt i Nforce1 kortet? Eller må jeg opp på DDR2 eller noe annet? Alphred Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Du trenger vanlig DDR, helst PC3200 eller bedre. Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Du trenger ikke å bytte minne, men jeg regner med at minnet ditt er ett standard pc 2100 minne, så du taper en del ytelse ved at du ikke kjører synkront med FSB (200 MHz/pc3200). Lenke til kommentar
alphred72 Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Du trenger ikke å bytte minne, men jeg regner med at minnet ditt er ett standard pc 2100 minne, så du taper en del ytelse ved at du ikke kjører synkront med FSB (200 MHz/pc3200). Stemmer at det er PC2100. Tenkte bare å bruke det gamle minnet en måneds tid (til neste lønn) slik at jeg ikke ødelegger likviditeten min helt Av en eller annen grunn er 1-2GB minne blitt fryktelig dyrt Men ok, da er det bare å kjøpe prosessor+hovedkort og bruke gammelt minne, og unngå en måneds nedetid.... Tusen takk for kjapp hjelp!!! Alphred Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå