Gå til innhold

Div og css

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt. Jeg har en div som ligger inni en annen div. Den sise diven skal ligge i bunn av den første diven. Jeg har prøvd mye foskjellig koder og det funker men ikke i alle browsere. Det blir helt herpa. Kan dere prøve dere frem og si fra hvis noen får det til å fungere i alle browsere.

Takk for all hjelp

Laien :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endring: Jeg har en #hoved div med en div inni som heter #submeny. i den diven (#submeny) ligger #loggin div. hvordan får man #subenyen like høy som #hoved diven? og så skal #loggin diven ligge i bånn av #submenyen! Dette får jeg ikke til slik at det fungerer i alle web browser!

Takk for hjelp!

Laien

Endret av Laien
Lenke til kommentar
Endring: Jeg har en hoved div med en div inni som heter sub meny. i den diven (subeny) ligger loggin div. hvordan får man subenyen like høy som hoved diven?

Du må mest sannsynlig jukse litt, om jeg forsto deg rett. Illustrasjoner og linker er ikke å forakte, så skjønner vi akkurat hva det er du mener. :)

Angående nummer to kan du vel sette position:absolute; og bottom:0;, om jeg har forstått det riktig.

Merk at dette nok kommer til å kræsje om du fra før bruker såkalt flytende layout (bruker float, clear osv.) eller i det hele tatt om du ikke fra før bruker position.

Lenke til kommentar

Jeg bruker desverre float i koden i disse divene. Så det blir litt feil....

En ting til; Er det riktig å sette høyden: auto/100% når jeg kommer til å inkludere php filer der? Er det noen annen måte dette burde gjøres på.

Takk for all hjelp

WebP.I.M.P.Master Laien

Endret av Laien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...