Gå til innhold

Oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Enig med lucifer...

å klokke skjermkortet er ganske enkelt...om du flasher det til xt så får du en ganske fin ytelsesøkning...

guide: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=201113

å klokke cpu'en er gjerne litt mer tiltak...om du vil prøve så vil jeg anbefale å ikke kjøpe boxed cpu, men heller finne en annen kjøler...

ellers så synes jeg at komponentene maverick satt opp ser veldig bra ut...ilag med northQ-kjøleren...

personlig så ville jeg slått til på et nytt kabinett, så kan du ta vare på den gamle maskinen som ekstra-maskin!:)

når det gjelder skjermen er jeg ikke kjent med den...men 16ms bør funke fint til spilling...

Vh

Krister

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke at du har skrevet mye om kabinettet ditt der. Det kan alltids være greit med et helt nytt kabinett med strømforsyning, da anbefaler jeg dette kabinettet. Det har en meget bra PSU med i prisen (350w), som skal være mer enn nok for ditt behov. Jeg har selv 3 disker, 2 brennere, et x800 pro, tvkort, cpu+hk på nøyaktig den samme strømforsyningen, den har ingen problem med det iallefall. Kabinettet er også bra å jobbe i, relativt god plass, samt noen lure løsninger her og der.

Lenke til kommentar
Ikke oppgrader så gamel PC, kjøp heller en het ny en.

Mitt råd :thumbup:

Det du kan ta vare å er vel kun Høytalere og Tastatur, og harddisken hvis du inderlig har lyst til det (hvor stor er den?)..

Strømforsyningen vil nok kanskje holde, men jeg ville vært på den sikre siden å ihvertfall beveget meg over 300W.

DVD-brenner = NEC 3500

Ja, men det er det jeg nesten gjør :p , jeg kjøper alt nytt, bare at jeg skal ha det i den gamle kabinettet. Eller er det stor forskjell på de gamle kabinetter og de som er i dag? Må jeg kjøpe ny kabinett, eller kan jeg bruke den gamle?

Nytt PSU skal jeg vel kjøpe, men har ikke bestemt meg ennå hva det blir.

Harddisken har jeg kjøpt for noen mnd siden, det er WD 160GB...husker ikke resten men det er noe av det beste. :D

Lenke til kommentar

Hvis du uansett skal kjøpe psu, så er det ikke så mye dyrere å kjøpe et kabinett med psu inkludert...

h600b er et meget godt valg...

om du vil kjøpe alt fra komplett kan chieftec bx tower være et alternativ:

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=117755&cks=PRL

selv har jeg alltid hatt sansen for Thermaltake Xaser Tsunami: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=301979&cks=PRL , men da begynner det å bli litt dyrt igjen!:)

Vh

krister

Lenke til kommentar

PSU'er har forskjellig størrelse...så ja, det er en fare for at psu'en ikke passer...

...det er også en fare for at hk ikke passer, uten at jeg skal påberope meg noen ekspertkunnskaper på området...

...om du har noe mer informasjon om kabinettet, så får du kanskje et litt mer konsist svar...

Vh

Krister

Lenke til kommentar

Hm, det kan jeg sikkert. Tenkte akkurat nå at kanskje jeg burde vente med å kjøpe noen ting, så kjøper jeg alt sammen etter Jul og da har jeg sikkert mer å gå for. Jeg mener samme oppsettet men + bra PSU og kabinett. Men egentlig har jeg lyst til å modde den gamle kabinettet. Ikke noe morsåmt å kjøpe en ferdig kabinett med lys, LEDs bla bla bla... :whistle:

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

Innspill til Maverick2002 sitt forslag:

Hvorfor bruke så mye som 1349,- for kun 512MB minne?! Greit at det minnet er bra, men det blir vel litt ekstremt når resten av komponentene ikke står i stil?

Du får jo 1 GB minne for 200 kr mer (TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs for 1549,- på Komplett).

TwinMOS 512MB koster 790,-

Mine erfaringer med TwinMOS er at det er grei RAM. Er det noen som andre erfaringer? evt passer ikke TwinMOS RAM'en med AMD64?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...