ojb Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hvis det er noen som VET hva som gjelder, hadde jeg hvert takknemlig vi de kunne postet det + link til f.eks lovdata. Vet de fleste sier at det er lov å laste ned, men ikke opp. Med jeg har aldri sett noen kildehenvisning osv.. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 hørte på en fyr som hadde peil på den loven.. det er lov å laste ned film og musikk.. men ikke lov å spre det å share det.. spill og programmer er ulovlig Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Du kan: Kopiere DVD-filmer, CD-er, etc. til eget bruk Laste ned musikk og annet fra internett (i Norge er det lov, men ikke i f.eks. USA) Sikkerhetskopiere programvare(?) Du kan ikke: Kopiere DVD-er, CD-er, etc. til andre Selge/gi vekk kopier Dele ting du har kopiert (film, musikk, etc.) f.eks. via et P2P-program Mener at programvare er ulovlig aa kopiere, saa lenge det ikke er sikkerhetskopi. I løpet av høsten skal Stortinget ta stilling til en ny lov som kan gjøre nesten all DVD-kopiering ulovlig. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 du kan dele ting til dine nermeste venner mener jeg å huske Lenke til kommentar
dopus Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) definer nærmeste venner...tror det bare gjelder personlig bruk...noe som skulle tilsi kone og unger vill jeg tro... men ikke noe mer. Endret 24. september 2004 av dopus Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Paa VG.no stod det at du kan dele ut kopier av filmer/cd-er til dine naermeste venner, men tror ikke det stemmer helt. Det ville isaafall vaert ganske dumt. *Plutselig fikk vi mange ekstremt gode venner...* Det inntrykket jeg har hatt er at jeg ikke engang kan kopiere en cd som tilhoerer meg, eller en kamerat, og gi den i gave til foreldre eller soesken (eller noen andre for den saks skyld), men at man kun kan kopiere til seg selv... Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Tror er det er nærmeste familie det er snakk om, ikke nærmeste venner. Lenke til kommentar
ojb Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Greie nok svar, men det er ingen som har noen henvisninger til de gjeldene lover? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå