Gå til innhold

WD 80jb, noen erfaringer med denne?

Anbefalte innlegg

Jeg vet det står mye rundt i dette forumet om denne, men jeg vil samle en tråd med bare denne.

Kan noen fortelle om denne?

Støynivå, varmegang, hvor rask den er, etc. hvordan den fungerer i praksis.

Min Seagate Barracuda IV bråkte veldig i Chieftec kabinettet, er det samme med denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har WD80 GB 7200RPM

I mitt chieftec tower vil jeg si at den bråker overraskende lite! Men den blir litt overdøva av Papst vifta på prosessoren på 35DB! Den er veldig rask! Før hadde jeg en Toshiba 10GB.Jeg merker helt sinnsyk forskjell men det er kanskje ikke så rart :smile:

Lenke til kommentar

De er ***** brae etter min mening. Har to stykk i RAID0 og det funker ***** bra. Ting som vanligvis tar "litt" tid, som å installere spill eller pakke ut zip arkiver, går 100 ganger raskere nå enn da jeg hadde 40gb ett eller annet.

De bråker forøvrig veldig lite også... Umulig å skille lydene fra HDDen fra PSU (enermax silent) og Cpu vifta mi.

Lenke til kommentar

Zemtex jeg bruker on-board kontroller på ett gammelt P3 HK :razz:... Men jeg får snart Asus P4B533-E med RAID så jeg regner med at ytelsen blir enda bedre.

Som jeg skrev en gang før, disse diskene er ekstremt stabile og kalde. Står på 24/7, og de har bare en liten "lunk" på seg. På tomshardware.com forumet så blir det bare pratet godt om disse diskene. Ingen har opplevd noe feil på de enda hvis jeg har følt med godt nok :smile:. Var egentlig derfor jeg kjøpte dem, jeg hater HD som finner ut at den skal slette litt for meg :sad:.

Forresten så ville jeg kjøpt 80GB den har betraktelig mindre access-tid en 120GB versjonen.

Lenke til kommentar

OKi..

Høres meget lovende ut!...

Har de siste dagene fått litt lyst på P4 jeg og... Men er usikker på hvilket hk og cpu jeg skal satse på, blir enten 1.6 el 1.8 nortwood. Vurderer Abit SD7 til knappe 1100kr pluss pci raid. Vet ikke om det er verdt å betale 2000,- for Asus P4b533 m/raid... blir litt dyrt for meg! Syns du det er verdt d MrA...?

Men d spørs jo om jeg får solgt T-bird1.4'n og hk/ram... :smile:

Lenke til kommentar

Om det er verdt det burde du vuderere selv. Skal du overklokke så er kanskje Asus P4B533 et fint kort. Du får jo kortet med on-board raid også. Man får jo også en ATA-133 ide kontroller, og USB2.0. Muligheten til å stille FSB uavhengig av PCI og AGP buser. Spør du meg en ganske bra deal, men definitivt ikke verdt penga :sad:. 2k kan bli litt mye uten RAID, med koster det 2,4k (med firewire og lan også).

Men man tjener jo litt på å kjøpe DDR-RAM HK, slepper den dyre rambusen.

Jeg er ganske sikker på at du får solgt Athlonen din.

Prosjekt: Dyr og jævlig vannkjøling

[ Denne Melding var redigert av: MrA| på 2002-05-12 16:58 ]

Lenke til kommentar

tja, sitter du på lan og leecher hardt (som jeg gjør)

så får du da vitterlig ganske varme disker...:smile:

løsningen min var å lage egen harddisk kjøler av to gamle PSU vifter av et merke jeg ikke husker navnet på:)

psu vifter bråker jo minimalt, men disse kjører jeg nå på 12v, så støyen er jo der...:smile:

da får jeg uansett bra luftstrøm opp under de, og tempen er bare 5-6 grader over rom temperatur...:grin:

RAID 0 r0x0rZ

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Quote:

Den 2002-05-12 13:06, MrA| skrev:

Zemtex jeg bruker on-board kontroller på ett gammelt P3 HK :razz:... Men jeg får snart Asus P4B533-E med RAID så jeg regner med at ytelsen blir enda bedre.

Som jeg skrev en gang før, disse diskene er ekstremt stabile og kalde. Står på 24/7, og de har bare en liten "lunk" på seg. På tomshardware.com forumet så blir det bare pratet godt om disse diskene. Ingen har opplevd noe feil på de enda hvis jeg har følt med godt nok :smile:. Var egentlig derfor jeg kjøpte dem, jeg hater HD som finner ut at den skal slette litt for meg :sad:.

Forresten så ville jeg kjøpt 80GB den har betraktelig mindre access-tid en 120GB versjonen.

Ser du skriver at du skal bytte ut ditt Asus P4B533-E/L med -E versjonen.. Eller muligens har bytta det ut nå. Bestilte et Asus P4B533-V kort fra komplett, men av en eller annen grunn fikk jeg heller den reine -E versjonen. Hvilket kort vil du si er best?

Er -E bedre en -E/L kortet? Skal overklokke så klart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...