Gå til innhold

AMD eller Intel?


tjohanne

Anbefalte innlegg

Jeg har lest gjennom posten "nforce3 eller K8T800 Pro" og har selv vurdert et av disse chipsetene. Det virker for meg som mange ellers har litt problemer med varme prosessorer fra AMD, og litt ustabilitet her og der.

 

Har vurdert å kjøpe nytt hovedkort, og muligens rett og slett konvertere til Pentium og I875P.

 

Er dette et sikrere valg, mon tro? Det eneste jeg er ute etter er en STABIL og helst stillegående maskin! :roll:

 

(sånn sett burde jeg jo kjøpe en Mac uansett :whistle: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ha ha det er ikke så lurt å starte krig her inn med det spørmålet.

 

Men om du enten velger amd eller intel så får du en stabil maskin bare du velger de riktige delene. ingen av pros er mere stabil enn den andre. ang støy er det mange måter å få en pc stille på det kommer litt på lommeboka om den er stappfull eller tom.

Lenke til kommentar

Kjære Gud:

La ikke dette bli en tråd der AMD fanboys slenger dritt om Intel fanboys og vice verca...

Amen

 

 

 

Men AMD er ikke noe mer ustabilt enn Intel på noen måte.

I dag er de to produsentene rimelig likestilte når det gjelder ytelse.

Men: AMD har gjerne gjort det marginalt skarpest på spill o.l., mens Intel tilsvarende når det gjelder store kraftige oppgaver, det være seg rendering av ymse eller annet...

 

Håper dette er en nogenlunde bra svar som også svarer til virkeligheten :p

Lenke til kommentar

Samma om det er intel eller amd mener nå jeg.

Før var det litt, intle er stabilt amd er billig.

 

Nå vil jeg si at amd er like stabilt og nærmere i pris.

 

Hadde jeg hatt masse kæsj ville jeg ha sikkert alltid kjøpe intel, men slik har det ikke vært så jeg har kjøpt amd, hittil.

Synes begge er sånn ca like gode, menne kult med 64 bit da synes jeg, intel har vel ikke p4 64 til salgs ennå tror jeg.

Lenke til kommentar

Takk for tips. Bruksområdet mitt er egentlig MS Office, Photoshop og mp3-konvertering.

 

Er absolutt ikke ute etter AMD - Intel krig :) hehe... men har lyst på nytt hovedkort m/tilbehør, og jeg vil bare ha en maskin som kan gå relativt stille og støtt som et fjell. Ideelt sett skal det aldri være behov for å slå den av. Nå har jeg en Athlon Thunderbird 1.3 Ghz som blir så varm at kabinettet gløder (liten overdrivelse) og ei vifte som høres ut som et helikopter klar for landing. Og det er jeg lei av. Men for all del, Thunderbird 1.3 har gjort jobben sin lenge og bra! Har alltid kjøpt AMD pga pris, men er sugen på å teste Intel!

 

Angående Tom's Hardware testene det vises til, jeg har sett Pentium 4 på LAME MP3 encoding, ja.. det sa bare *CRUNCH* og så var hele albumet ferdig.. var da jeg tenkte det var på tide med ny maskin :dribble:

Endret av tjohanne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...