GapToR Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg søkte etter andre tråder om dette emnet uten å finne noe så jeg mekker en ny en, gi beskjed hvis det allerede er en Problemet er som følger : Jeg spiller mye på internet og for det meste Warcraft3(dota) på b.net. Skaffet meg BKK Bredbånd for ca 3 - 4 måneder siden det er det eneste bredbånds tilbudet hvor jeg bor i øyeblikket. Det som skjer er at jeg innimellom dropper ut av serverene jeg har kontakt til. Som oftest dropper jeg bare rett ut i chat, men noen ganger mister jeg også total kontakt til battle net. Jeg tok kontakt med BKK og de sa at de trengte tidspunkt\dato for hendelsene og gjerne screenshot ifra et speedometer på nettet før de kunne sjekke opp i saken. Derimot så får jeg aldri tak i noen screenshot siden hver eneste gang problemet oppstår og jeg start speedometer så viser det full hastighet(tester med dinside.no siden det også tar upload'en min) Så ble jeg anbefalt av en venn å kjøre et program som het multiping og kjøre det over natta. Jeg stengte ned alle program utenom multiping og pinga 4ip'er som tilhørte google,kvasir,smarthjem(bkk's egen side) og 1 nederlandsk spillserver. Det jeg da så var at ifra 0300 til 1200 var at jeg hele 6 ganger hadde 100% packetloss/999ping til alle serverne samtidig i små perioder. Jeg sente screenshots av alle hendelsene til bkk uten å få et svar for 1 måned siden. Resente også meldingen for snart 2 uker siden uten å få svar. I dag så sente jeg på nytt uten bildene i vedlegg ifare for at det er noe virus\spam filter som fjerner mailen min pga jpg bilder i vedlegg(og nei, jeg har ikke ringt selv om jeg burde...) Jeg har trodd lenge at dette problemet bare gjaldt her med meg siden naboen også hadde samme problem(han har klagd uten resultater også..) og ikke hørt noen andre klage på det. Dette var da intil nylig at jeg fant ut av en på jobben har samme problem med plutselig høy ping i små perioder når han spiller CS + at jeg spillte ilag med en annen BKK bruker her om dagen på b.net. Vi droppa begge ut av gamet og havna tilbake til chat nøyaktig samtidig(vel å merke at ingen andre i gamet droppa utenom oss). Han bodde på Laksevåg, der jeg bor da på Sotra i Sund Kommune som er 30 - 40 minutters kjøretur vekke i fra hannes bosted. Så jeg taper all kontakt jeg har i små perioder, storsett 20 til 30 sekunder om ganger så er alt i orden. Dette er da ikke noe stort problem når jeg spiller fks Quake siden jeg kommer tilbake innpå servern igjen etter at laggen gir seg. Derimot så blir du sparka ut etter 20 - 30sek lag når dette skjer på battle.net som jeg selvfølgelig bruker mest... Jeg lurer da selvfølgelig om det er flere som har oppdaget dette problemet? Det må det jo være! Noe som kan gjøres for å forhindre dette og ikke minst hvorfor? Håper dere kan hjelpe meg - tony Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 så hva med om du ringer BKK? kan hende de har noe funky gående med en router til stamnettet, eller en dårlig link ett eller annet sted. er disse timeoutene på faste tidspunkt eller hender de tilfeldig? "Tenk, trykk (på telefonen), tal" Ja jeg er kanskje litt frekk nå, og jeg er nok den eneste som alltid har lurt på hvorfor folk som har problemer med enten sin ISP eller hardware av ymse slag _aldri_ spør sin levrandør eller selger først. men de vrenger seg ut på forumet og syter og klager, "omg hovedkortet stjal cz-skillzen mine!" "telenor suger! de snakker ikke sms språk på support avdelinga" osv osv... vel ikke noe personlig på denne posten men jeg så nettop en skikkelig dårlig film og følte meg veldig ond i gjerningsøyeblikket, og overnevnte eksempel på teite poster er nødvendigvis ikke ekte.. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Det kan jo være for at de ikke vil ringe support og så viser det seg at problemet ligger i egen maskin (med den dumme selvfølelsen en da sitter med etterpå). Hvis du forhører deg på forumet, så får du gjerne vite om andre har problemer - og om de har funnet ut av dem. Hvis ikke så ringer en support. Hvis alle skulle ringt support med en gang nettet lag'er litt, så måtte de ansatt et par busslasser for å ta i mot alle telefonene, og enkel økonomiteori sier hvem som til 7. ende sist må betale for slikt. Ta f.eks den tråden om at BKK struper båndbredden - første gang de gjorde det satt jeg i et par timer, med fiksing og triksing (kveldstid, etter support stengt) før jeg tilslutt surfet innom HW og så at andre hadde problemet. Det var bra for meg og se at det var alles problem og ikke bare mitt - for da kunne jeg trygt legge meg å sove (og dermed slippe å kaste vekk natta på å lete etter feil som jeg ikke hadde). Reinstallasjoner er ikke så moro. Jeg har også BKK (fiber, ikke ADSL), og jeg også opplever nettbortgang i 20-30 sek om gangen noen ganger inn imellom. Mener å huske at dette problemet er har vært diskuttert i en tråd tidligere, uten noe løsning, så i dette tilfellet kan det være lurt å ringe og mase på support. Lenke til kommentar
Plazmatrix Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg hadde også dette problemet på BKK ADSL. Droppa ut av CS osv... Det ordna seg da jeg oppdaterte firmwaren på min SMC Wlan dings... Jeg mister fremdeles connectionen på DC++ hubber av og til, men dette tror jeg er vanlig... Lenke til kommentar
GapToR Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 så hva med om du ringer BKK?kan hende de har noe funky gående med en router til stamnettet, eller en dårlig link ett eller annet sted. er disse timeoutene på faste tidspunkt eller hender de tilfeldig? "Tenk, trykk (på telefonen), tal" Ja jeg er kanskje litt frekk nå, og jeg er nok den eneste som alltid har lurt på hvorfor folk som har problemer med enten sin ISP eller hardware av ymse slag _aldri_ spør sin levrandør eller selger først. men de vrenger seg ut på forumet og syter og klager, "omg hovedkortet stjal cz-skillzen mine!" "telenor suger! de snakker ikke sms språk på support avdelinga" osv osv... vel ikke noe personlig på denne posten men jeg så nettop en skikkelig dårlig film og følte meg veldig ond i gjerningsøyeblikket, og overnevnte eksempel på teite poster er nødvendigvis ikke ekte.. Roskov, har du vondt inni deg eller? Har vel bare å si at det er trossalt ikke nødvendig å hakke ned på folk som prøver å få svar på sine problem? Regner med det er derfor dette forumet er her? Så iogmed at du ikke gjør noe annet en å klage på hva jeg har gjort sålangt så kan du jo la være å poste noe mer intil du har noe å være behjelpelig med.. er bare en liten tankevekker til deg - på forhånd, takk(ja tenke seg det, jeg er småfrekk tilbake også...) Jeg skrev, ja jeg burde ha ringt i første posten her. Ser ikke grunnen til å gjøre noe større sak ut av det. BKK ønsker tidspunkter og bilde fra når problemet oppstod. Det har jeg skaffet og sent til dem via mail og regnet med at du skjønner jeg ikke kan gjøre dette gjennom "tenk,trykk og tal". Dermed så forholder jeg meg til mail sålangt. Tar dette problemet opp på hw forumet fordi jeg har komt i kontakt med flere bkk brukere som har samme problemet og dermed ihåp om at noen vet hva det er eller har eventuelt en løsning til meg. Fikk forresten svar ifra BKK senest idag på mail der de sier at det ligger en ordre på min sak for lenge siden og at de har purret på en ved navn RuneA så det skjer jo noe hos dem. - tony Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Har akkurat det samme problemet, så du er definitivt ikke alene med dette problemet! Jeg trodde det var fordi jeg bor så langt fra sentralen, men det virker som om det er noe sentralt hos BKK da? Har sendt feilmelding til BKK, fikk svar 1 mnd etterpå der de lurte på om jeg fremdeles hadde problemer. Min feilmelding hadde ved en feiltagelse "havnet i feil bunke" Nå skal jeg flytte og få meg telenor adsl så jeg håper mine problemer er over. Håper du finner ut av det GapToR! Vet hvor kjipt det er å falle ut av battlenet, akkurat når en skal vinne spillet (er ihvertfall det som jeg sier til mine motstandere etterpå) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå