Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Xp sp2 internett kobler seg av.


Anbefalte innlegg

Nettopp instalert Xp sp2. .....angrer jaaaaaa, men nysserig som man er så må man jo sjekke nye ting ut.

 

masse trøbbel i følge med d. mistet partisjoner ect ect. men til poenget.

 

 

etter jeg instalerte sp2 har internett vært veldig trøblete. særlig når jeg laster ned fra ftper eller andre p2p. da flater linja ut og hastigheten ender i 0.002kb. også kobler den seg helt ut. med en gang jeg gjør noe vider på internett så begynner d lille netverks iconet å blinke og styre. også komemr internett igjen.

 

Har kikket overalt. finner ikek feilen.

 

 

dere er mitt siste håp. La oss bekjempe micro$ sammen. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du trenger denne oppdateringen?

This update helps resolve an issue on computers running Windows XP Service Pack 2. Programs that connect to IP addresses in the loopback address range may not work as expected and you may receive an error message indicating you cannot establish a connection. After you install this item, you may have to restart your computer.

 

KB884020

Lenke til kommentar

Du lager unntaks regler for programmer i Firewall innstillingene på kontrol panel.

 

Men ja, jeg har også hatt en del underlige problemer med SP2. Først tok den kverken på 146GB med data på en 190GB partisjon jeg har i maskinen. Deretter kjørte den en chkdisk på nytt og da kom dataene tilbake, men ikke den siste dataen - noe data som jeg hadde slettet for en mnd. tid siden dukket opp m.m. Utrolig merkelig.

Og nettet mitt gikk ned, men det tror jeg faktisk ikke er pga. sp2, men nettleverandøren i dette tilfellet - går jeg ut ifra. Jeg slo uansett av routeren en halvtimes tid og restarta maskinen....da var linjen oppe og har funket fint siden da. Gjetter at det kun var en kort feil på en node.

Lenke til kommentar

Bruk Ghost og speil hd'en før man instalerer slikt møl :!: Og da er det et par min så er man tilbakers til slik det var...

 

Så lenge ting går knirkefritt så ser jeg ingen grunn til å legge inn SP2. Dette er då opp til hver enklelt å vurdere. Men hvorfor endre på "vinner laget"!?

 

Har testet ut SP2 på både stasjonær og bærbar. Fikk en del problemer med diverse programer ja! Bla. så klikket A-Cad fullstendigt oss meg...

Lenke til kommentar

Kjører også SP 2 av XP. Har gjort det et halvt års tid side RC2 uten problemer og trådløsen har vært helt stabil.

 

Siste uken har også trådløsforbindelsen min begynt å krangle uten at jeg har gjort noe spesielt. Kanskje det har vært en update el likn. som ikke har vært vellykket.

 

Har prøvd å reinstaller driver for nettverkskort etc uten at det har blitt så mye bedre. Synes også ADSL forbindelsen er treg. Kanskje Telenor sliter med et eller annet.

 

Har også fått meldinger på skjermen om at PC går tregt - med dette var vel spyware av noe slag - tror jeg får kjøre et Adaware scan !

Lenke til kommentar

Problem remains. etter patching og og skruings av med firewall. internettforbindelsen skrures seg rett og slett av og blir inactiv til man logger seg feks på msn igjen el lignende. så går d en 30min så kobler den seg ut ellet flater seg ut. Forbindelse iconet blir mørkt og begynner å lyse og blinke med en gang du gjør noe aktivt.

 

 

Jååååvla micro$ skal gjøre alt så vansklig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...