p0ker Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Har akkurat kjøpt meg nye høytalere, Cerwin vega CLSC-15... Har også godt til annskaffelse av en harman kardon AVR 230 forsterker. Det jeg har på følelsen nå, er at forsterkeren ikke klarere å drive høytalerene skikkelig... Kan noen bekrefte dette? Lenke til kommentar
monodonk Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hei Kjenner ikke til specs eller anlegget. Men hvis det er dau lyd så er tommelfinger regelen: Sjekk at pluss og minus stemmer og at ohm stemmer. For å være sikker på at pluss/minus tilkoblingen bak på høytalerne faktisk stemmer kan du bruke et nivolts batteri. Når du setter pluss på batteriet mot pluss på høytaler ledningen og likedan minus mot minus skal høytaleren dunke ut over, hvis de ikke gjør det, men trekker seg inn i kassa, spiller høytaleren feil vei og lyden bli dau. Enda verre er det hvis bare den ene siden spiller feil vei for da får du fase feil i lyden, og det kan i noen tilfeller låte ganske snålt. PS. Batteri testen har jeg utført uten problemer mange ganger med PA utstyr og stereoanlegg, men hvis noe skulle ryker tar ikke jeg ansvaret. Lenke til kommentar
p0ker Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Vet at det er koblet riktig, med pluss/minus .. og at de spiller i 8 ohm.... specs til de to forskjellige komponetene.. harman/kardon --> Harman/kardon AVR230 Cerwin Vega --> Cerwin Vega CLSC15 Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hvor lenge har du hatt høyttalerene? De spiller ofte ikke så veldig bra rett ut av boksen. De trenger noen dager for å spilles inn. Løsne elementene litt osv.. H/K skal jo levere strøm nok i bøtter og spann, men det kan rett og slett være at CV høyttalerne dine trives med litt kraftigere forsterker. Lenke til kommentar
-SVG-Pacman Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Får bare håpe at det ikke er H/K-forsterkeren som har tatt kvelden, siden de er konkurs nå... Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Tid gikk H/K konkurs? Lenke til kommentar
p0ker Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Er H/K konkurs? jaja... godt jeg fikk bytte forsterkeren min da. nå har jeg en Harman/Kardon HK675, den skal gi mer en nok lyd... så det ordner seg til slutt. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Pacman,23/09/2004 : 09:41] Får bare håpe at det ikke er H/K-forsterkeren som har tatt kvelden, siden de er konkurs nå... Regner med at det er butikken du kjøpte reciveren hos som er konkurs og ikke Harman konsernet? Jeg har H/K AVR 330 selv.Den er kraftig og strømsterk,men å drive de svære C-V høyttalerne fullt ut gjør den nok ikke.Du bør nok kjøpe deg en effektforsterker i tillegg. Edit: Det er ikke mulig at Harman konsernet er konkurs etter disse resultatene.Det konsernet er enormt! Endret 23. september 2004 av Morten K Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Kanskje han blandet med Electrocompaniet, som nettopp gikk konk. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Pacman' date='23/09/2004 : 08:41'] Får bare håpe at det ikke er H/K-forsterkeren som har tatt kvelden, siden de er konkurs nå... huh? Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 nå har jeg en Harman/Kardon HK675, den skal gi mer en nok lyd... så det ordner seg til slutt. Jeg vil ikke si at den forsterkeren er kraftig nok til å drive de CV høyttalerne. Det er sikkert en strømsterk forsterker, men uansett 2x75 watt er for lite. CV trives best med MYE effekt. Jeg støtter forslaget til Morten K, kjøp deg en effektforsterker i tillegg! Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 CV og receivere er ikke noen god kombo om du ønsker å drive dem fullt ut. Siden det er CV det er snakk om vil nok en sånn gjøre jobben på en bra måte. Speakonplugg overgang til vanlig høyttalerkabler får du sikkert med om du sender en mail om det. Lenke til kommentar
p0ker Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Nå som jeg har en Harman/Kardon HK675, som jeg føler klarere å drive høytalerne mine rimelig bra, så kunne jeg kanskje tenke meg ved en senere anledning, å gå til anskaffelse av en effekt forsterker. Er det noen effekt forsterker som passer bedre til H/K modellen jeg har nå, enn andre? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Det er jo alltids det PA trinnet jeg foreslo over. Du nevner ikke budsjett så jeg la meg på ca samme nivå som forsterkern du har fra før. Ellers kan jeg anbefale produkter fra Norsk Audioteknikk, har du lyst på noe sykt er denne til 20 laken nok til å rive livskiten ut av CV`ene dine. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 heh... ville ikke gått for et PA trinn på "hi-fi" høyttalere. Cerwin Vega har grov nok lyd fra før! Gå heller for en fet 2 kanaler... evt et komponentsystem med f.eks en fet nad effektforsterker og en kurrant forforsterker Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Egentlig enig med deg DJ-JK mhp PA, ikke vits å gjøre det værre enn det er -No offence Glemte helt NAD`s eminente 218 THX *skamme seg* På qxl fant jeg 2 Embla monoblokker til ca 8 laken. Aldeles ypperlig til ditt bruk. En blokk pr. høyttaler gir ca 250W/8ohm, full kontroll og nok av headroom. CV`ene vil nok like dette godt Ellers vil nok en 218 THX til ca 5 laken være aldeles ok også om du skulle finne noe brukt. Lenke til kommentar
neon king Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) hei kan ikke bekrefte at forsterkeren ikke er kraftig nok siden jeg ikke har hørt kombinasjonen ,men cv trives med STORE forsterkere hvis du kjøpte høytalerene for mindre enn 1 mnd siden får du penga ijenn på hifi klubben eller kjøpe effekt forsterker(e) f.eks nad hvis du ikke er opptatt av design Endret 27. september 2004 av neon king Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) En forsterker kan aldri bli "for stor". Desto større forsterker, desto bedre kontroll vil man ha over høyttalerene (forutsatt at ampen får nok strøm, hvilket f.eks. ofte er et problem i bil). Når jeg hinter til at CV lyden er "grov nok fra før", er det ikke fordi jeg ikke liker CV lyden... jeg ELSKER CV lyden. Jeg er bare glup nok til å innse at CV gir ikke best lydkvalitet i enkelte musikkgrener. En NAD218 ville nok gjort susen... er ikke så ALT for dyr heller. Etter at jeg har sett på specsene på ampen din vil jeg også nesten garantere at den ikke klarer å drive CV'ene fullt ut... langt ifra. Endret 27. september 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå