iStephano Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 tenker jeg kaster meg inn i diskusjonen her jeg å, mitt oppsett er: AMD64 3200+ Boxed kjøler MSI K8N Neo Platinum Corsair 1GB minne Jeg har alltid en varierende temp fra 32 - 55 mest på 40 - 50 Idle.. hender den går opp mot 62 grader under spill men aldri konstant. Men jeg har hørt snakk om nå lenge at det er veldig viktig å sette på vifta riktig altså rett vei. Hva mener dere med det? La meg lage et klart bilde her så alle forstår tanke gangen min. Jeg sitter nå å ser inn i min ferdig monterte pc mens jeg skriver her nå. CPU vifta står med feste bøyeklemmen på høyere side. Dette av helt naturlige årsaker. den sitter godt fast, ikke skjevt eller noe annet. Er dette riktig montert? Har det noe å si hvis jeg snur vifta så bøyeklemmen står på venstre side? Eller er dette akkuratt det samme? Ingen har noen gang forklart dette. Ever, ikke på bruksamvisningen en gang. Bare sett den ned.. Å når jeg tar på vifta mens den går (selve kobber vifta) så er den lunka, ikke det en gang. BIOS`en min er oppgradert til 1.4 men jeg syns forsatt den er varm. I følge Cool and Quiet. Bruker goop`en som fulger med bare så det er sakt. Siden jeg ikke har noe erfaringer med å sette på så tørte jeg ike helt.. Takker så mye for svar fra dere Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 noen som kan dette som vil være så snill og forklare det til meg? Er så lei av å være uviten.. Lenke til kommentar
wim Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jeg leste en gang at den goopen som følger med AMD 64 "yter" bedre enn as5, dessuten leder den ikke strøm (som as5 gjør). Dessuten må man bruke denne typen hvis garantien skal være gyldig. Jeg har glemt navnet på denne goopen, er det noen som husker det? Lenke til kommentar
anbar Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 de som leder strøm er de som er best å bruke... hvis ikke leder den ikke særlig med varme har selv amd aA64 3200+ og idler på 35-40, men når ejg spiller så må jeg huske å skru opp viftene, vis ikke blir den ustabil å slår seg av... Lenke til kommentar
anbar Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jeg sitter nå å ser inn i min ferdig monterte pc mens jeg skriver her nå. CPU vifta står med feste bøyeklemmen på høyere side. Dette av helt naturlige årsaker. den sitter godt fast, ikke skjevt eller noe annet. Er dette riktig montert? Har det noe å si hvis jeg snur vifta så bøyeklemmen står på venstre side? Eller er dette akkuratt det samme? Ingen har noen gang forklart dette. Ever, ikke på bruksamvisningen en gang. Bare sett den ned.. : på mitt kort og min kjøler hadde jeg bare en mulighet... så jeg vet ike helt hva du snakker om flere muligheter å sette en vifte oppå en cpu.... har du prøvd opp ned? Lenke til kommentar
pæren Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jeg har også en AMD64 3200+ Kabinettet er luftkjølt, tempen på CPU ligger mellom 30 og 40 grader, avhengig av speed på vifter og belastning. Bruker BOXED kjøleren og har aldri har problemer med tempen. MEGET fornøyd! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Du bør borre 5 ca8mm hull på hver side, da får du de varme lufta ut Lenke til kommentar
Exorchist Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hallo??? Hvorfor syter folk om 40-50 grader? Min cpu ligger på ca 57 idle, og 60-61 load, og det er LANGT under speca til proc'en. Den skal jo klare opp til 85 grader! Så lenge et system kjører stabilt, er det vel samma faen hvilke temperaturer det ligger på? Ikke fiks noe som funker er det et gammelt ordtak som sier.. Simen Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Er altfor mye syting over tempen overalt synes jeg. Så lenge den ikke går over grensa for anbefalt max temp og pc'en er stabilt så er tempen helt ok. Selv ligger jeg på 36 grader amt med specs i sigg og 4 kabinettvifter som kjører på laveste hastighet. Og jeg bruker kjølepasta/thermalpad saken som satt på vifta. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Er altfor mye syting over tempen overalt synes jeg. Så lenge den ikke går over grensa for anbefalt max temp og pc'en er stabilt så er tempen helt ok. Selv ligger jeg på 36 grader amt med specs i sigg og 4 kabinettvifter som kjører på laveste hastighet. Og jeg bruker kjølepasta/thermalpad saken som satt på vifta. hva er anbefalt max temp? Ikke 80 vel for da dør jo pc`en Lenke til kommentar
CoffeeBoy Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg har en 3000+ jeg har Asus deluxe HK med qool and quiet. Viften min slår seg på ved 35 grader. Den ligger idle på ca 40 tror jeg- Jeg har en boxed vifte, men jeg har to vifter i front av kabinettet og 1 bak. Alle viftene går alt ettersom hvor varmt det er i kabinettet. I følge termometeree jeg har er det ca 35 grader i GPU og 38 i HDD for øyeblikket. Med en gang jeg kicker opp tempo i viftene i front detter de med 2 grader. Så kabinett vifter har en del å si Lenke til kommentar
CoffeeBoy Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 åja, det jeg egentlig skulle skrive Threashold på CPU temp her 75 grader- Så alt over det er farlig Lenke til kommentar
alexf Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Har et lite bi-spørsmål, da jeg vurderer å oppgradere PCen: - Hvor mye støyer 'boxed' kjøleren som følger med Athlon64 prosessorene? Stillegående PC er et must, så hvis kjøleren støyer, blir løsningen å kjøpe separat kjøler fra Zalman, Swiftech eller Thermalright. Lenke til kommentar
Graphic_Slut Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 hva er anbefalt max temp? Ikke 80 vel for da dør jo pc`en Silisium smelter ikke før ved 1410 grader Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Boxed viftene til amd og intel ligger vel på ca 2700-3300 rpm, som er sånn middels stille/bråkete. Du vil ikke være plaget av den, men er du ute etter en stille pc så må du finne på noe. Som noen har nevnt her så har amd cool'n'quiet som gjør at maskinen klokker ned/skrur av vifte under lav load som f.eks når du ser på film og ikke vil høre på viftestøy... Max Operating temperature for de fleste cpu'r ligger et sted mellom 70 og 95 grader. (Det er folk som bruker pc'r i sahara også...), men om cpu'n har godt av det tviler jeg på. Under 60 grader burde være et ok mål. Hvis du overklokker så vær obs på at prosessoren overklokker bedre jo lavere temperatur den har og vanligvis jo høyere volt den har. Desverre øker jo varmeutviklingen kvadratisk med økningen i volt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå