dostojevski Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg oppdaget nettop at f@h-klienten min ikke kjørte fordi en annen prosess opptok alle systemressurser. Denne het cpuidle.exe, og lot seg enkelt fjerne ved å slette servicen i registry. Jeg tror dette er en eller annen form for MS-greie, men er altså ikke sikker. Google gir ikke noe utfyllende svar igrunn, så jeg lurte på om noen her hadde noe å fare med i sakens anledning? (Nei, dette er IKKE den vanlige idle-prosessen. Tror jeg da...) Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 http://www.cpuidle.de/ CpuIdle is a CPU cooling and power management software. CPU cooling will help you achieve these things: decrease CPU temperature enhance stability enable overclocking (overclocking increases temperature- CpuIdle gives additional headroom) increase CPU life (a decrease by 10°C doubles the life span) cut power consumption Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Hmmm. Neste spørsmål: Hvordan i granskauen har dette havnet på min PC???? Litt søkt form for adware synes nå jeg... Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Fylla har skylda Trukke det nei. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Det at cpuidle tar 100% cpu er litt misvisende. Det er en bieffekt at denne prosessen viser cpu-load. Det er "kjølerutinen" om man kan kalle den det, som tilsynelatende tar 100%. Bare sjekk temperaturen, du vil sannsynligvis ha idle-temp selv om det vises 100%. Eller lavere hvis programmet holder hva det lover. Mener at det ligger en fix til dette et eller annet sted, slik at oppgavebehandlingen viser riktig. Hvordan dette har havnet på din pc aner jeg ikke. Kanskje er det preinstallert fra leverandør? Eller har noen lånt pc`en? Uansett, cpuidle installerer seg absolutt ikke av seg selv. Testet forresten dette programmet på to maskiner jeg hadde i huset akkurat da nylig, den ene med Xp2000@2600, den andre P4C [email protected]. Fikk ingen målbare forskjeller i temperatur... Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Skjønner hvordan det virker nå. Etter min mening det latterligste programmet jeg har hørt om på lenge. Spørsmålet er hvor det kommer fra? - Det er kun jeg som bruker denne PCen. - Installasjonen er en clean XP-pro under MS-sitt akademiske lisensprogram (IDI, NTNU) - Har ikke installert noen "OC-tools" eller lignende. Det må altså ha fulgt med et spill eller et annet nytteprogram. Hmm. Liker ikke å ikke ha kontroll på hva som installeres, virkelig ikke. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Skjønner hvordan det virker nå. Etter min mening det latterligste programmet jeg har hørt om på lenge. Spørsmålet er hvor det kommer fra? Si ikke det da.... Funker meget bra på litt eldre amd cpu'er. Har testet det på barton 2500+ og mobile 2400+ med mindre virkning enn med min gamle 2400+ thoughbread. Noen må nesten ha installert det, slikt kommer ikke av seg selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå