CodeMaan Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Spm står vel i emne tittelen. Lurer på hvordan jeg formaterer harddisken når jeg har xp installert. vil rense opp. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Start fra xp platen -> og du kan slette /opprette partisjoner, for å deretter formatere. (hvis du skal formatere den partisjonen windows er installert på) Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Med xp installert kan du ikke formatere samme partisjonen som xp ligger på... Men de andre kan du formatere med å bruke det innebygde diskmanageren i winxp.... Administrative verktøy - datamaskinbehandling - diskebehandling. Selv mener jeg partition magic er ganske grei å bruke da... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Med xp installert kan du ikke formatere samme partisjonen som xp ligger på... Jo, hvis man gjør det slik jeg foreslo.. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Kan også boote med Win98 diskett og formatere fra "Dos". Fordelen er at du kan kjøre installasjonen fra en annen harddisk der du har kopiert inn hele win XP CD'en i en mappe, noe som går mye fortere enn fra CD. Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 ...eller man kan lage en boot diskett/cd å slette partisjonen og lage ny. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Kan også boote med Win98 diskett og formatere fra "Dos". Når man har XP så er det også sannsynlig at man har NTFS. Vet du hva som skjer da? Dette rådet er spesiellt 'lurt' hvis man har en NTFS partisjon og en FAT partisjon og kun vil formatere den med NTFS. Gjett hva som skjer da? Endret 23. september 2004 av hårek Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Merkelig, jeg har gjort det mange ganger. mulig jeg brute en Powerquest Partition magic variant av win98 bootdisk. Kom på at jeg har laget en sånn for lenge siden Har kastet floppy driven for lenge siden og bruker bare Win XP Bootable CD install. Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Med xp installert kan du ikke formatere samme partisjonen som xp ligger på... Jo, hvis man gjør det slik jeg foreslo.. Jo, det er riktig... men da forsvinner jo den xp versjonen man har liggende og man er nødt til å legge inn xp på nytt... Hvis man likevel skal gjøre det så kan man godt gjøre det slik du foreslår... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jo, det er riktig... men da forsvinner jo den xp versjonen man har liggende og man er nødt til å legge inn xp på nytt... Uansett hvordan man formaterer vil jo alt på partisjonen forsvinne. Hvis man har tenkt å formatere Windows-partisjonen er det nærliggende å tro at man har tenkt å reinstallere Windows, og da er det enkleste å formatere partisjonen i Windows-setup. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå