tigerdip Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Jeg har et problem med at dvd-avspilling fører til hakking i filmen. Jeg antar at det er hardware relatert siden det skjer både med powerdvd og mediaplayer. Problemet oppsto for noen måneder siden og jeg kan ikke huske å ha gjort noen endringer på hardware eller software som kan forklare problemet. Det har tidligere fungert bra med samme oppsett som jeg har nå. Spilleren er en pioneer 120s som står som master (slaven er en cd-brenner). Noen gode tips jeg kan prøve ut ? Endret 24. september 2004 av tigerdip Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Sjekket at DMA er aktivert? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Kikket litt rundt, tenker du på udma i bios ? Den er på auto så det skulle være i orden (valgene er auto eller disabled). Noe annet som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Litt irriterende å få ekstra "Spesialeffektr" i alle filmene mine ..... Noen som har flere tips jeg kan prøve ? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Operativsystem? XP/2000 = Enhetsbehandling --> IDE/ATAPI kontrollere --> Finn kanalen der DVD-ROM'en er tilkoblet --> egenskaper, sjekk at begge enheter er satt til "DMA hvis tilgjengelig" og at de kjøprer i en eller annen DMA modus. Står det "Bare PIO" er DMA ikke skrudd på..... Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Aha! Der står det at DMA er skrudd på. Noen andre muligheter jeg kan teste ut ? Lenke til kommentar
Keworkian Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Prøvd å reinstallere PowerDVD? Lenke til kommentar
Sennep Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Kjør Taskmanager å følg litt med på hvormye resurser/cpu som er tilgjengelig, evt prøv å forandere prioriteten på PowerDVD ... Eller er det jo å avinstallere/reinstalere gpu og chipset drivere, eller om det fulgte med eget DVD avspillings program til ditt Ati / Nvidia kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå