Gå til innhold

Nytt hk + pros = dønn USTABIL; trenger hjelp!

Exorchist

Anbefalte innlegg

Du kan jo prøve å øke volten til minnet et lite hakk samt slakke litt på timingsene, har den for eksempel en Cl på 2.5 øker du den til 3 og det samme med alle andre timings, er du heldig så får du brikken til å fungere uten problemer, men husk å memteste etter vært som du gjør forandringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, er jo lissom det som er greia. Har man kjøpt nytt utstyr vil man bruke det med en gang, ikke teste og slite og feilsøke, og dette gjelder spesiellt meg da jeg brukte ALT det gamle utstyret til å mekke en data til kona. Hennes egen surfe/sims-data ;)

Simen

Endret av Exorchist
Lenke til kommentar

Da har jeg fått den nye ram-brikken. Er på jobb nå, så får ikke testet før i kveld. Det jeg nå lurer på er om memtest86 skal kjøre HELT feilfritt for at rambrikka er "OK"? Tenkte jeg skulle kjøre det med en gang jeg har satt i brikka, så jeg ikke mister data ved å starte windows i et eventuelt ustabilt miljø..

Simen

Lenke til kommentar
Dette er 3. gang jeg prøver å skrive ett og samme svar! (møkkaforum?)

Jeg har fått nytt HK+pros+ram. Dette kjøres på default alt sammen, og det er kun i 3D-apps at det klikker. Maskina har stått på i over et døgn, og flere benchmarks har klikka, men maskina holder det gående.

Skjønner ingenting jeg nå. Nuh skal jeg ihvertfall memteste litt. Poster resultater så fort som mulig.

Simen

Har du nettopp skiftet hovedkort, så må du reinstallere Winxp. Der er det desverre ingen bønn.

F.eks når jeg skiftet mitt hovedkort Socket A, med Athlon XP 2400+ cpu. Til Socket 754, med Athlon 64 3200+. Fikk jeg ikke engang boote opp windows xp pro. Måtte reinstallere. Har nå reinstallert(en drittjobb, men det måtte gjøres). Systemet funker nå dønn stabilt, og cpu temperatur er for øyeblikket bare 43 grader C. pleier vanligvis å være på 45-47 grader C.

Men selvsakt, det kan også være andre grunner til ting er ustabilt, men har du ikke reinstallert etter at du skiftet hovedkort. Bør du reinstallere slik at du da eventuelt utelukker det som årsak til ustabilitet eller fant ut at det var årsak.

Beklager, jeg tror jeg leste litt feil på innlegget ditt, det ser kanskje ut til at du har reinstallert Winxp, men jeg lar teksten stå siden. Dette kanskje kunne løse problemmet for de som eventuelt trengte den informasjonen.

Dette kan være et ustabilt minne problem, hvilken type minne har du?

Overklokker du cpu? Kan tolkes slik. Hvis så, så kan kanskje det være årsak.

Jeg ønsker det all hell og lykke, og at du klarer å løse problemet. :)

Endret av Knight_ospr
Lenke til kommentar

Da har jeg satt inn den nye brikka. memtest gir meg feil på NØYAKTIG område som sist. Systemet er mye mer stabilt enn før, men fortsatt klikker noen apps. 3Dmark01 kjørte bra, Aquamark klikka midt i, CSS klikka etter ca 15-20 min. Det må jo være noe annet som er galt??

Tips noen?? Detta er KJIPT!!

Simen

Edit: Spilt Far-Cry i ca 30 min, stabilt som faen...

Endret av Exorchist
Lenke til kommentar

Jeg måtte bare si det: Har nå en veldig stabil XP3200+ kjørende :) Bruke CoreCell eller hva det heter til å skru FSB opp til 210 MHz, og det funker nydelig. Endelig passerte jeg 16000+ på 3Dmark01 ;)

Takker for all hjelp til alle deltagere i denne tråden! Nå skal det spilles :)

Mvh Simen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...