simalarion Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Først fortell meg om målet ditt Skall du ha nettverk der begge pcene er på nett eller skall du bare flytte filer mellom dem? Lenke til kommentar
Walle Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Nat?? kort beskrivelse hvordan jeg setter dette opp?? skal for det meste kopiere filer, men begge skal på nett Endret 23. september 2004 av Walle Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 skall prøve å forklare det enkelt, mulit det går opp et lys for deg om du bytter tallet ditt 194 med 195 statisk- så er begge på samme subnett. Som det er nå har begge pcene dine en adresse fra ispen din med forkjellige subnett. Om du har server på den ene pcen din kan du lett sett opp nat på den slik at den andre pcen bruker privat adresse bak serveren din (blir laptoppen din det da) Om du haddet kommet inn på pcen din slik det er nå haddet det vært et stort rissiko problem for isp din, da kunne du bare sniffet alle ip adressene som ispen din sender ut med dhcp serveren sin å hacket så det rant etter, derforf går ikke dette, så det burdet du bare være glad for Lenke til kommentar
Walle Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 hvordan forandrer jeg den??? mottar jo ipen automatisk.... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Edit:Om du ikke helt forstår ordet Statisk ip adresse, burdet du nokk ta fremm boken eller google å studere en stund, ellers kan vi sitte resten av natten Ok, tror jeg bare surrer det til for deg. Det er nokk ikke fult så enkelt som du tror, det er ikke bare å plugge deg på, så har du et fungerendet nettverk i samme workgroup\domene. Men om du ønsker å ha et lite localt nettverk "lan" så er det bare å sette opp pcene i en switch sette private adresser med samme subnett så finner de hverandre å kan meldes inn i samme workgroup feks. OM disse skall kobles sammen med flere lan slik at det blir wan må kan du sette opp en pc med adresse fra isp(det er da lurt å ha to nettverskort et eksternt og et internt (settes opp med routing og remote accsess), resten av pcene på lanet ditt ligger bak dette med private rangen du har satt opp, nå har du et nettverk med natting Endret 23. september 2004 av simalarion Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Det simalarion sier her (på en sikkert litt for avansert måte ) er at du må sette inn et ekstra nettverkskort i den stasjonære maskinen din. Når det er gjort, kan du få internett til den andre maskinen via den. Grunnen til at det ikke fungerer nå, er nettopp det at du får ip-adresse automatisk. Internett-leverandøren din (ISP) vil ikke at du skal ha mer enn en maskin på nett på en gang. Setter du et ekstra nettverkskort i den ene maskinen din, vil du overstyre dette. Håper du skjønner litt mer nå Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Og om du får det, som jeg (bluecom) så stopper de mulighetene til a kundene kan kontakte hverandre, med feks c$ kommandoen. Walle har også fått det, men adressene han har fått er på forkjellige subnett også. Edit:Så han har nokk to pcer på nett men de snakker ikke sammen, skulle jeg tro nå har han nokk sovna skulle egentlig jeg også gjort (har fri heldigvis) Endret 23. september 2004 av simalarion Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Men som jeg spurte om, så virket det ikke som han helt forstod statisk ip adresse. Gjør du ikke det walle foreslår jeg at du leser litt rundt som på tech nett feks http://www.microsoft.com/technet/prodtechn...y/nattrnsv.mspx http://www.microsoft.com/technet/images/pr...atrsv01_BIG.gif Lest ikke nøye nokk, men du satte opp disse statisk 192.168.0.1 192.168.0.2 første å siste host adresse er holdt av til id og broadcast. Mulig det er derfor du ikke fikk dette ti å fungere prøv 2 og 3 i steden. Endret 23. september 2004 av simalarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå