Gå til innhold

Prosjekt stillhet......stille pc, er det mulig?

Anbefalte innlegg

Vannkjøling virker som om har blitt slik at gud og herman kan bruke det bare de har litt nevenyttighet. Zalman sin Reserator-1 er vifteløs, i tillegg til at den er ekstern. Da er jo mest mulig av vannet utenfor i tilfelle (mot all formodning) lekkasje. Er alt korrekt satt opp og testet før montering, skal det nok mye til før det lekker (vil jeg tro). Har det ikke selv, men jeg har sett at det begynner å bli såpass "sikkert" (og billig) at jeg vurderer dette selv. Er selv rimelig glad i stillhet :) Evt. hvis du har 10000 og kjøper totalt vifteløst kabinett! www.zalman.co.kr

Tror gud skriver for hand enda :) men for Hermann og oss andre dødelige er nok vannkjøling tingen om det skal være tyst :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg byttet nettopp ut mine egne WD disker og monterte ny kjøler på skjermkortet og fikk betraktelig stillere PC. Jeg hadde tidligere byttet ut kabinettviften til Papst og boxed CPU kjøler til en 20db modell. På denne måten fikk jeg en ganske støysvak pc.

Du må nok ta høyde for å bytte ut WD diskene dine. Istedenfor å selge/gjemme bort diskene kan du sette dem inn i en filtjener og sette den bort. Kjøp så en Samsung harddisk og hent nødvendige filer fra filtjeneren.

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

Du må nok ta høyde for å bytte ut WD diskene dine. Istedenfor å selge/gjemme bort diskene kan du sette dem inn i en filtjener og sette den bort. Kjøp så en Samsung harddisk og hent nødvendige filer fra filtjeneren.

Ingen dum ide å sette en filtjener i kjelleren. Har faktisk lagt opp nettverkspunkt der nede også.

Men jeg har testet maskinen min uten hardisker også og den bråker en de.

Mener det er skjermkortet og prosessoren som bråker mest.

Ingen dum ide......

Er så kjekt å få godt tips!!!!! :!:

Lenke til kommentar

Konkulsjon foreløpig:

Tror ikke vannkjøling er tingen for meg. (tar jeg feil så får dere arrestere meg)

Er enklere å kjøpe noen nye deler til pcen. (er bare fordi jeg ikke kan noe med vannkjøling, men er flink å bugge ellers:)

Har sett litt på en hel haug av strømforsyninger men pris og db tilsammen, så tror jeg foreløpig at North 4001SE er den som er både rimelig og grei. Har også lurt litt på å kjøpe vifteløs strømforsyning men en del personer har advart meg mot dette pga de kan fort gå varme og smelte. Noen som har noen synspunkter her?

Ellers så har jeg funnet ut at jeg kan vinke farvel til WD diskene mine og har blitt anbefalt å kjøpe seagate sine da disse er roligere.

Og så skal jeg ta ut harddisk skuffen min og selge den til en nabo som sikkert synes det er kjekt å ha :)

Det jeg ikke har funnet ut er hva jeg skal gjøre med skjerkortet mitt.

Har som sagt Geforce 4, 4600 TI, og dette kortet er klar for å byttes ut.

Men med hva da? og kunne godt tenkt meg 256 mb skjerkort. Skal jeg kjøpe noe og ta vekk viften og sette på kjøleribber?

Og skal jeg bytte skjermkort så vil jeg ha ett kort som har 2 x dvi utganger siden jeg har 2 stk 19" lcd skjermer.

Når det budsjett på disse så er det vel ikke bestemt noe enda men prøver å holde meg unna det dyreste på markedet.

så, sånn er det!

Lenke til kommentar
Harddiskbytte er det dyreste. Kjøp ny cpukjøler, papstvifter, passiv norrthbridgekjøler og ny skjermkortvifte. Dette trenger ikke å koste mer enn 500 kroner.

Åssen klarer du å få alt det til 500 kroner?

Bare cpu kjøleren ligger jo på 500 kroner alene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...