Gå til innhold

Cerwin Vega V-serien?

Anbefalte innlegg

Det var vanskeligere å finne seg en høyttaler som passer meg enn jeg trodde...

Ok, har søkt langt og lenge og lengre enn langt etter ett par høyttalere som jeg skal ha på rommet mitt i kjelleren. De skal generelt brukes til å høre på musikk fra radio, CD, techno, house og listepop musikk...

Har en kamerat som har en Genexxa GX1000 som han bruker sammen med en receiver fra Sony (husker ikke hvilket serienummer)

Den spiller utrolig høyt, men ikke særlig klart, og med litt for mye diskanthorn synes jeg...

Tittet litt på V-serien fra CW som jeg fikk øynene opp for!

12"en frister, men økonomien er ikke den aller beste for tiden...V-12F

10"en så interesan ut, i og med at den er nesten 1k billigere.....V-10F

Så spørsmålet er om 10"en spiller bedre enn Genexxa skvipet som kameraten min har? Eller må jeg opp i 12"en for å "slå" kameraten min sin.

Og siste spørsmål: er det bra bass i V-serien?

Noen synes kanskje det blir litt for mye dunk dunk høyttalere, men det er det jeg skal ha. Ikke 6,5"ere men minimum ett par 10"ere i stereo oppsett ;)

Endret av Alderon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv et par Cerwin-Vega CLSC-15. Jeg har hørt de Genexxa høyttalerne, da en venn av meg har sånne. Jeg synes at CV høyttalerne mine spiller veldig mye penere en Genexxa'ene.

Jeg har faktisk aldri hørt på V-serien, men jeg har hørt at de ikke skal være så verst. Lyden i V-serien og Classic-serien til Cerwin-Vega skal være penere enn i de gamlere CV høyttalerne (Jeg hadde et par CV E-712 før jeg fikk høyttalerne jeg har nå, og jeg kan med sikkerhet si at Classic serien låter bedre enn E-serien).

Det skal og sies at V-serien sliter med mye kabinett-resonans, etter det jeg har hørt.

Til ditt bruk tror jeg at CV vil være et veldig bra valg! Og ja, det er bra bass i V-serien, det er det i alle seriene til CV ;)

Lenke til kommentar

Du kan besøke hifi klubben å høre på dem selv. Ta med musikk du kjenner godt fra før. Spill den gjerne på kameraten din sitt anlegg før du besøker hifi klubben. Da har du et referansgrunnlag. Det er ikke tvil om at Cerwin Vega høyttalere har mye bass. Om bassen er god kan heller diskuteres ;)

Lykke til videre med høyttalerjakt.

Lenke til kommentar
V serien spiller ganske mye dårligere enn CLSC serien. V serien hadde vist endel problemer med kabinettresonans, noe som ble forbedret i CLSC serien. Skal selv investere i CLSC15, vil anbefale deg å titte på CLSC 10 eller 12. Husk en kraftig forsterker!

Var faktisk på Hifiklubben i Tønsberg og hørte på Classic-serien og V-serien og jeg er ikke i tvil om hvem som spilte best; classic

10"ene spilte jo bedre enn 12" fra V-serien...

Lenke til kommentar

Cerwin Vega V med 10" trøkker uten ende! Det er helt grotesk hvordan disse spiller med skikkelig forsterker! Lillebroren min (som har disse) er hatobjekt nr.1 i bygda der han bor. I tillegg spiller de klart og tydelig selv på groteske volumer!

Gå for Vega du! Du kommer GARANTERT ikke til å angre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...