emoWEB Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Heisann.. Jeg har filmet en del på en klassetur vi var på i Polen, Tjekkia og Tyskland. Idag hadde jeg planer om å legge filmen inn på pc for å deretter redigere den. Det er første gangen jeg gjør dette, så jeg må spørre dere. Jeg har koplet kameraet, et Sony Handycam DCR-HC 20 til pc'en min, som kjører Windows XP via en firewire kabel. Kameraet har kontakt med pc'en, og jeg har brukt det som webkamera. Jeg gikk deretter inn i Pinacle Studio DV 9 SE, og klikte på Capture. Jeg hadde regnet med at når jeg trykte på Start Capture at den begynte å legge filmen inn på pc'en, og holdt på til filmen var ferdig, men slik er det ikke.. - Studio DV begynner å legge filmen inn på pc'en, men den stopper opp etter 3-5 minutter. Noen som har noe logisk forklaring på hvorfor det skjer? Er helt ny med kamera og slike ting, så tar imot all hjelp med stor takk. Beklager om jeg beskrev dette på en litt teit måte, men gjorde det beste jeg kunne. Med vennelig hilsen Vegard Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 1. Man kan sette hvor lenge den skal capture. Står den på 5 minutter? 2. Har du sjekket hvor mye ledig Harddisk plass du har. Ren DV stream tar MYE plass. 3. Prøv å velge lavoppløslig capture. Da jobber du på en lavoppløslig inntil du skal lage ferdig fil, da henter den fra DV taipen på nytt. Uansett må du ha masse ledig harddisk plass. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå