Gå til innhold

Problemer med startup. Warning!

The_Darkness

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg har nettop kjøpt meg nytt Hk og Cpu. et Asus A7N8X2 Deluxe, og en amd athlon px 2600.

så putta jeg alt inni maskina og trykket på start knappen.

den startet opp, og jeg ventet i spenning på at den skulle bli ferdig,

men det ble den aldri. jeg sitter nå her og stirrer på en svart skjerm med endel hvit skrift på. og der står det, sammen med alt det normale: Warning!! Case Open Warning.

hva i huleste betyr dette?

prøvde å gå inn i bios. der er det en ting som heter "Halt On", den stod innstilt på "All Errors" prøvde å sette den på "No Error" og startet på nytt.

til min store begeistring stod det da ikke lenger "Warning.. osv" der, men den kom seg videre. men etter at den var ferdig med det windows bilde, kom det en bluescreen i under et sekund, og den startet på nytt igjen.

noen som har noen ideèr på hva dette kan bety?

Endret av The_Darkness
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blåskjermen kommer på grunn av at du ikke har reinstallert windows.

Putt i CD skiva og boot fra den. Reinstaller Windows over den gamle installasjonen din. Husk at du mister evt. dokumenter og ting du hadde under din bruker hvis du hadde gjort dette "privat" i den forrige installasjonen din.

For å boote fra CD må du passe på at BIOS er instilt til å boote fra CDROM som første enhet.

Når det gjelder Case Open funksjonen så kan denne "resettes" i BIOS slik at du slipper å stoppe på den. Å "slå av" feilmeldinger slik du har gjort nå kan medføre at du ikke får med deg evt. feil som oppstår underveis og er ikke å anbefale.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...