Boralis Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Persomlig løser jeg problemet med å lage en egen side på min hjemmeside, som det refereres til på første side. Da har jeg på min hjemmeside workloggen lagt opp etter dato På forumet har jeg det "vanlige" systemet. Redigere første post er også litt lurt, men det må være mulig å komme med inspill etterhvert i prosessen. Som er poenget med worklogg. Ingen forstod det? som wunder sin lianli fanless? han har i tillegg vanlig worklogg Enig, hele vitsen med en worklogg er at de som følger med på denne får anledning til å komme med kommentarer fortløpende , skal det være en side med bilder og en side med kommentarer blir dette bare kaos , hvordan skal du da vite til vilket stadie i workloggen de forskjellige kommentarene hører hjemme?? Nei la workloggen være som det er ellers frykter jeg tilgangen på nye blir tynn. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Enig, hele vitsen med en worklogg er at de som følger med på denne får anledning til å komme med kommentarer fortløpende , skal det være en side med bilder og en side med kommentarer blir dette bare kaos , hvordan skal du da vite til vilket stadie i workloggen de forskjellige kommentarene hører hjemme??Nei la workloggen være som det er ellers frykter jeg tilgangen på nye blir tynn. ok, der har du et godt poeng, det kan man jo fixe slik at det blir en egen del for hver update, eller noe? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Slettes ikke et domt forslag det der, skjønner ikke helt hva folk mener med at det blir rotete! Men hvis dette skal kunne gjennomføres må det gjøres umulig for andre enn trådstarteren å kunne poste der! Ellers vil det være en eller annen som enten ikke kan dy seg eller ikke kan regelen! Å skrive det i ver enkelt post vil bli for tungvint etter min mening hvis noen fikk lyst til å foreslå det... Lenke til kommentar
notalive Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) tror ikke det er annet enn kreativitet som skal til for å få det til men hvis det skal bli slik, la oss si at det blir laget on worklogg på 100 sider, med 50 updates, hvis det da er sånn at man kan diskutere hver enkel update kan det jo fort ende med å handle om update 24 i lang tid noen som har noen ideer om det? er det bra eller dålig? EDIT: kan jo deleopp updaten i for eksempel 4 deler så når folk spør eller komenterer kan de skrive for eksempel: update 4, del 3 *spørsmålet/komentaren* EDIT2: man kan jo ha updaten til venstre å komentarene/spørsmålene til høyre dvs workloggen blir som den er nedover men komentarene går bortover-------> man kan jo ikke scrolle men.. Endret 25. september 2004 av notalive Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 tror ikke det er annet enn kreativitet som skal til for å få det til men hvis det skal bli slik, la oss si at det blir laget on worklogg på 100 sider, med 50 updates, hvis det da er sånn at man kan diskutere hver enkel update kan det jo fort ende med å handle om update 24 i lang tid noen som har noen ideer om det? er det bra eller dålig? EDIT: kan jo deleopp updaten i for eksempel 4 deler så når folk spør eller komenterer kan de skrive for eksempel: update 4, del 3 *spørsmålet/komentaren* EDIT2: man kan jo ha updaten til venstre å komentarene/spørsmålene til høyre dvs workloggen blir som den er nedover men komentarene går bortover-------> man kan jo ikke scrolle men.. jeg tror det bare blir tull og rot. ha det sånn som det er nå også kan de som gidder lage sånn som Wunder sin lianli fanless, og de andre kan gjøre sånn som jeg fåreslo på forrige side. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Skjønner ikke helt det store problemet. Det kan jo fint løses slik forumet fungerer idag. Som Rikky skrev: En annen løsning ville vært at trådstarter redigerte posten sin etterhvert med updates og samtidig bumpet tråden når han poster nye updates, sånn at hele workloggen er først i tråden, mens kommentarer kommer etterpå. Hvis ikke en post er tilstrekkelig for trådstarter, kan han lage flere tomme i starten av tråden. Det er slik jeg vil ha det. Men så er det jo begrensing på antall bilder pr innlegg (er litt mer enn 20bilder som er maks). For å gå rundt dette så kan man gjøre slik som Hetland krev: hva med om de som starter work logger lager 4-5 innlegg etterhverandre på første side, som de deretter kan oppdatere med bilder, istedet for å legge 2 bilder på side 1 og 3 bilder på side 45 sov osv... Da var det løst (ihvertfall til en viss grad, kan jo ha ca 20 bilder pr post så det kommer jo ann på hvor flink du er til å ta mange bilder. En annen løsning hadde jo vært å oppheve antall bilder pr post begrensningen. Skjønner ikke helt hvilken hensikt den har uansett... Hvis du ikke har postet "nok ganger" i begynnelsen så kan du jo uansett korte ned på bildene for å gi en generell beskrivelse over hvordan prosjektet har gått/går. PS! Jeg synes fortsatt at alle updates burde postes "sist" i tråden OG legges i det første innlegget! Da vil man få muligheten til å få kommentarer/tilbakemeldinger på den enkelte updaten, uten at det blir for rotete. --- Jeg synes også at en worklog uten kommentarer vil bli svært kjedelig og man vil jo ikke få tilbakemeldinger på hva man burde gjøre og ikke gjøre videre. Forslaget med å kun se trådstarters innlegg er forsåvidt OK, men da vil du jo få en hel haug med poster som ikke har noe med updates å gjøre, men svar til andre brukeres innlegg, selv om dette kan være en bagatell ved mindre worklogs. --- Ang. "Se update på side xx". Jeg og sikkert flere har ikke default antall poster pr side. Selv har jeg 150 innlegg pr side, så sidenummeret blir ikke helt det samme som de med default innlegg pr side. Ved linking til en spesifikk post (eks posten over): http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2849853 så funker det hvis det ikke er flere bilder på samme siden før det innlegget det vises til, noe det mange ganger er.... --- For å ta en kort oppsummering: Hvis du har et stort prosjekt på gang og tror du vil ha mange bilder (mer enn 20), post x* antall ganger rett etter din første post for å kunne legge inn updates. Post updates på "vanlig" måte i selve tråden og la folk kommentere. Synes dette var en god løsning (ihvertfall med det nåværende forumsystemet) og alle får det slik de vil (til en viss grad). Endret 26. september 2004 av schmelck Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Ved linking til en spesifikk post (eks posten over): http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2849853 så funker det hvis det ikke er flere bilder på samme siden før det innlegget det vises til, noe det mange ganger er.... Vis gjerne til et eksempel hvor dette ikke fungerer. Skjønte ikke helt hva problemet var. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Ved linking til en spesifikk post (eks posten over): http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2849853 så funker det hvis det ikke er flere bilder på samme siden før det innlegget det vises til, noe det mange ganger er.... Vis gjerne til et eksempel hvor dette ikke fungerer. Skjønte ikke helt hva problemet var. Det eksempelet fungere, var bare for å vise hva slgas link jeg mente, altså til et spesifikt innlegg, ikke bare til en tråd. Hadde det derimot vært mange bilder i denne tråden så tar det jo litt tid å laste alle disse slik at det innlegget som det egentlig var linket til blir "borte", at du må scroller nedoverfor å finne det du skal ha, dette er ikke noe særlig stort problem i vanlige tråder, men i eks i "Nerdebula di!", babethreaden ol. så funker det dårlig med oss som har mange innlegg pr side... Skrev et innlegg i "Tilbakemeledinger om forumet" ang. maks antall bilder her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=303498&hl= Hvis det blir opphevet så er jo det alle meste løst... EDIT: la til eks hvor dette ikke fungerer så bra (husk å skru på 150 innlegg pr side): http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2613901 Det skaL være en link til "Natrium" sin post (helt nederst). Med 1280x1024 oppløsning så havner jeg her når siden lastes/laster: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2594447 Siden dette er en bagatell så kan det jo løses ved først å laste siden, så klikke på linken en gang til. Poenget mitt er at det hadde vært mye bedre (synes jeg) med alle bildene (og tekst) i første post, og kommentarer + updates etterhvert. Endret 26. september 2004 av schmelck Lenke til kommentar
notalive Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 hmm, det er jo ganske greit slik det er, litt ekkelt at man ikke foreksempel kan gå direkte til side 45 av 80, men må igjenom mange andre sider først Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 litt ekkelt at man ikke foreksempel kan gå direkte til side 45 av 80, men må igjenom mange andre sider først Dette fungerer jo bedre ved 150 innlegg pr side, men som beskrevet tidligere så har det sine ulemper også. Burde være en funksjon for å "vis alle sider" i et enme så du kunne klikke deg rett inn på den siden du ville... Lenke til kommentar
notalive Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) det stemmer jo det, men er det en max antall innlegg det kan være pr side? kunne jo hatt alle innleggene på en side med en "søkefunksjon" kan trykke på 3 så kommer du til innlegg 30-40 å hvis du trykker på 4 kommer du til 40 - 50 å deretter hatt en sånn "søkefunksjon" pr tiende post EDIT: lykke til med loadinga..... Endret 26. september 2004 av notalive Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Ser egentlig ikke problemet da det er svært få av workloggene som blir så store at det er et problem . Kikka fort gjennom nå og fant ut at av alle workloggene så var det hun 13 som var over 10 sider , av disse igjen var 5 over 20 sider og kun 1 over 50 sider . Det viser klart at de flesate ligger mellom 5 - 10 sider og dermed er ikke dette noe problem , På større logger kan en da bli flinkere med oppdateringer oftere , dermed er også det problemet eliminert . Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Evt begrense bruken av "meningsfulle" poster som: "Nice " "Utrolig bra!" "Kult" "Skillz" Er helt enig i at det er kult å få tilbakemeldinger, men en enkelt post med ovennevnte vil i hvert fall ikke gi meg noe særlig. Heller slike av typen: "Hvordan fikk du til dette?...." "Har et forslag til hvordan du kan...." "Hvor kjøper du...?" "Her er en idé..." "Bra måte du gjør det der på... Jeg hadde aldri.." osv. dvs. Konstruktiv kritikk Heller slik enn to forskjellige poster.. ja, enig. mange poster bare: Utrolig fett kab Snakker'n!!! isteden kan de droppe det eller skrive hva de likte og hva de ikke likte. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Det er jo synd hvis det ikke er lov å poste "utrolig bra, godt jobbet!" osv. Har ikke laget noen worklogs selv, men jeg kan tenke meg at det gjør godt for inspirasjonen og arbeidslysten hvis folk kommer med komplimenter på arbeidet ditt, selv om det bare er noen få ord uten konstruktiv kritikk. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Støtter forslag om ryddigere worklogs. Er ikke den som leser flest av de, mye på grunn av alle dødpostene. Jeg er også for at alle tilbakemeldinger skal være lov. Aller enklest er nok et lite "filter" som ble nevnt, med mulighet for å kunne bare se trådstarters poster i worklogs, evt vise andres poster i en ekstra kolonne. Mange måter å løse det på - regner med at du/dere som koder forumet ser en god løsning. Selv tror jeg at jeg ville lagt andre sine kommentarer i en ekstra kolonne, evt at kommentarene legges til for hver enkelt post. Lenke til kommentar
EC Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 En ting vi kunne gjøre - og som faktisk var en liten "baktanke" når jeg opprettet worklogs - er at vi kan lage en sammenfatning av worklogs og publisere i regi av Overklokking.no. Dette må imidlertid gjøres etter at et prosjekt er ferdig, evt. dele prosjektet inn i flere artikler. Ut over det tror jeg dette "problemet" er svært vanskelig å finne en akseptabel løsning på. Derfor tror jeg at det viktigste vil være at brukerne begrenser postingen sin, slik at vi unngår "leet", "flott", "tøft", "sånn skal jeg også lage" osv. osv. Selv er jeg i alle fall STERKT for å presentere de beste bidragene på Overklokking.no, for på den måten å gi dem den kredit'en de fortjener! Det kan også være en liten gulrot til aktive workloggere: Dersom DIN worklog er godt skrevet, har gode bilder og omhandler noe utenom det vanlige, vil du komme på forsiden av Overklokking.no - og ligge i vårt arkiv så lenge siten består. DET er ingen dum ting, eller hva? Dersom det er interesse for dette, skal vi gjøre det! Lenke til kommentar
EC Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 PS: Det er jo greit å gi noen velmente og oppmuntrende tilrop - men når det er postet 4-5 innlegg som består av "dette var bra" e.l., MÅ man jo ikke poste nok et innlegg der man hyller prosjektet.... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Høres ikke dumt ut nei , spes med tanke på at dette kan bli en "gulrot" til deem som holder på . Ville sikker bli flere som da prøver seg og som legger seg litt ekstra flid i arbeidet . Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Persomlig løser jeg problemet med å lage en egen side på min hjemmeside, som det refereres til på første side. Da har jeg på min hjemmeside workloggen lagt opp etter dato På forumet har jeg det "vanlige" systemet. Redigere første post er også litt lurt, men det må være mulig å komme med inspill etterhvert i prosessen. Som er poenget med worklogg. Ingen forstod det? som wunder sin lianli fanless? han har i tillegg vanlig worklogg Enig, hele vitsen med en worklogg er at de som følger med på denne får anledning til å komme med kommentarer fortløpende , skal det være en side med bilder og en side med kommentarer blir dette bare kaos , hvordan skal du da vite til vilket stadie i workloggen de forskjellige kommentarene hører hjemme?? Nei la workloggen være som det er ellers frykter jeg tilgangen på nye blir tynn. Tenkte eksempel på Wunder sin lianli fanless? JA ! **** Det EC / Yummy sier nå og som han tidligere har sagt støtter jeg fult. Synes det er en svært god ide! **** Snekkern sier mye om poenget met Workloggs og har svært mange gode poenger! Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Positive og konstruktive kommentarer i Worklogger er det som er med på å drive prosjektet framover (egen erfaring!!!)! En worklog der man ikke kan få ideer, APPLAUSER og kritikk er på kanten til kjip! Den beste løsningen er, hvis det skal bygges om på OK/HW++ sine forum, så skal det legges inn en funksjon som gjør at man kan se tråden i to MODUS: 1: ALLE INNLEGG 2: BARE TRÅDSTARTER SINE INNLEGG (enevtuelt bare de som er "øremerka" update!) Sikkert ikke umulig og sikkert ikke lett :/ .... eller? MEN ideen med å ha workloggen sin OG ha prosjektet direkte på hjemmeside er god, bruker den selv også. Men dette gjelder jo på en måte forumet og en hjemmeside har på en måte ikke noe med forumet å gjøre.... mvh aeinstein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå