Gå til innhold

forbudt med kommentarer i worklogs

Anbefalte innlegg

jeg så en worklogg som jeg synes var veldig spennende, men hele tråden var på rundt 40 sider, og noen ganger over 2 sider mellom oppdateringer, og det er jo oppdateringene som er spennende.

Så da foreslår jeg at det skal bli forbudt med kommentarer i selve workloggen, og at man har en post vedsiden av som man kan kommentere i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsåvidt enig. En annen løsning ville vært at trådstarter redigerte posten sin etterhvert med updates og samtidig bumpet tråden når han poster nye updates, sånn at hele workloggen er først i tråden, mens kommentarer kommer etterpå. Hvis ikke en post er tilstrekkelig for trådstarter, kan han lage flere tomme i starten av tråden.

Samtidig kan det være interessant å lese worklogs med kommentarer. Dersom det er en worklog man har fulgt med på fra starten, synes jeg det er helt greit å ha kommentarer og worklog i samme tråd, men jeg skjønner jo at det kan være ønskelig å lese kun workloggen når tråden blir veldig lang.

Personlig synes jeg det er litt bra når kommentarer til siste update kommer etter siste update. Hvis folk er vil beholde det sånn er det er jo også mulig å ha samme ordningen som nå, med worklog og kommentarer i samme tråd, og en ekstra "kun worklog"-tråd uten kommentarer for de som vil lese den. Dette innebærer litt merarbeid for den som har workloggen (ikke mye, bare copy/paste), og er muligens ikke en god løsning.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Forsåvidt enig. En annen løsning ville vært at trådstarter redigerte posten sin etterhvert med updates og samtidig bumpet tråden når han poster nye updates, sånn at hele workloggen er først i tråden, mens kommentarer kommer etterpå. Hvis ikke en post er tilstrekkelig for trådstarter, kan han lage flere tomme i starten av tråden.

Synes at det var en god idé, er ikke akkurat vanskelig å copy/paste updatene sine innn i sin første post. Synes at alle som poster worklogs burde gjøre dette :-)

Lenke til kommentar

Synest folk bør få lov til å legge inn kommentarer da , dette er jo ikke minst viktig/innspirerende for "oss " som lager disse trådene .

Uten den pesen med hyggelige kommentarer er det vel mange av oss som rett og slett ikke hadde giddet å holde på .

Husk her snakker en om utrolig mange timers arbeide og da bare poste ut dette uten å få tilbakemeldinger ville bli lite innspirerende .

Men at moderatorne kunne fikset det slik at trådstarter hadde mulighet til å utvide førsteposten som en samleside hadde sikkert ikke vært dumt , da kunne de som var inntrisert i å lese kun selve workloggen gå dit , dette er desverre ikke mulig nå , da det er begrenset hvor mange bilder du kan ha i et innlegg , dette så jeg da jeg la inn uppdats/samleside , måtte da lage flere .

Et annet alternatviv var om man hadde et sted der man kunne lage en samleside av workloggen uten kommentarer etter at denne var ferdig , da kunne jo de som var inntrisert gå dit og kun studere "jobben"

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Evt begrense bruken av "meningsfulle" poster som:

"Nice :thumbup: "

"Utrolig bra!"

"Kult"

"Skillz"

Er helt enig i at det er kult å få tilbakemeldinger, men en enkelt post med ovennevnte vil i hvert fall ikke gi meg noe særlig. Heller slike av typen:

"Hvordan fikk du til dette?...."

"Har et forslag til hvordan du kan...."

"Hvor kjøper du...?"

"Her er en idé..."

"Bra måte du gjør det der på... Jeg hadde aldri.."

osv. dvs. Konstruktiv kritikk ;)

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar
Evt begrense bruken av "meningsfulle" poster som:

"Nice :thumbup: "

"Utrolig bra!"

"Kult"

"Skillz"

Er helt enig i at det er kult å få tilbakemeldinger, men en enkelt post med ovennevnte vil i hvert fall ikke gi meg noe særlig. Heller slike av typen:

"Hvordan fikk du til dette?...."

"Har et forslag til hvordan du kan...."

"Hvor kjøper du...?"

"Her er en idé..."

"Bra måte du gjør det der på... Jeg hadde aldri.."

osv. dvs. Konstruktiv kritikk ;)

Heller slik enn to forskjellige poster..

Lenke til kommentar

enig i at det første innlegget burde redigeres etter hvert med dato og det som hører med.

så kan han jo komme med replays etter hvert som folk skriver, men holder første innlegget rent. nå vet jeg ikke om det er en maks grense for bokstaver eller bilder i et innlegg, så dette må jo eventuelt forandres på eller at trådstarter reserverer et par innlegg til oppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...