Gå til innhold

Mislykket forsøk på softmodding, X800pro.

IIIvolt

Anbefalte innlegg

Auda. Mange har oversett akkurat det, så det var verdt å spørre. Da er det vel bare å kondolere, samt ønske velkommen i klubben for: Hardware ødelagt hos de som ikke klarte å la 'godt nok' være i fred... (Medlem siden sånn ca. 1996 her). :blush:

Hmm... Har vel egentlig vært medlem i den klubben en god stund jeg også, men hovedsaklig pga. uflaks...

Det er liksom noe som gjør at jeg alltid MÅ lære de fleste ting "the hard way" liksom, og dette er intet unntak tydeligvis.

Prøver å se det positive i det som har skjedd da. For jeg har ihvertfall lært at man bør sjekke mer enn to ganger at BIOS'en man har funnet kan fungere med hardwaren man skal flashe. Skulle bare ønske at lærepengen ikke kostet over 3500 kroner, hehe... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tja.. hvorfor ikke.. vet du hvor mye de tjener på de korta uansett?

Selve nettbutikken tjener jo ikke akkurat mye; maks et par hundre pr. kort uansett hvor dyr utsalgsprisen er, for i dette markedet er dekningsgraden presset maks.

Produsenten tjener kanskje en del? Men det vet jeg ingenting om.

Edit: Når jeg skrev "et par hundre", så mener jeg nettopp det. 100-200kr maksimum.

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar
tja.. hvorfor ikke.. vet du hvor mye de tjener på de korta uansett?

Selve nettbutikken tjener jo ikke akkurat mye; maks et par hundre er pr. kort uansett hvor dyr utsalgsprisen er, for i dette markedet er dekningsgraden presset maks.

Produsenten tjener kanskje en del? Men det vet jeg ingenting om.

Edit: Når jeg skrev "et par hundre", så mener jeg nettopp det. 100-200kr maksimum.

men det skal gå med pci skjermkort.er korte helt dødt?veldig sjelden korte lar seg flashe med feil bios.

mener at du ikke mister garantien med å flashe bios.kunn ved hardmodding,mener jeg en webshop sa her for litt siden

Endret av nosto
Lenke til kommentar
men det skal gå med pci skjermkort.er korte helt dødt?veldig sjelden korte lar seg flashe med feil bios.

For å ta det skritt for skritt slik jeg gjorde det da:

1. Jeg setter inn PCI skjermkortet (uten at det er noe kort i AGP),

2. går inn i BIOS på hovedkortet og velger "INIT FIRST DEVICE: PCI",

3. rebooter og slår av maskinen, setter inn X800 kortet og slår på maskinen så vil ikke maskinen boot'e (med mindre jeg tar ut X800 kortet igjen).

Det er dermed umulig å få flashet tilbake til original BIOS (eller noen BIOS i det hele tatt). Så ergo må kortet være helt dødt.

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar

1. Jeg setter inn PCI skjermkortet,

3. rebooter og slår av maskinen, setter inn X800 kortet og slår på maskinen så vil ikke maskinen boot'e (med mindre jeg tar ut X800 kortet igjen).

Det er dermed umulig å få flashet tilbake til original BIOS (eller noen BIOS i det hele tatt). Så ergo må kortet være helt dødt.

ja men vis korte er helt dødt så skulle du ha fått start maskina med pci korte.maskina vil jo ikke registre korte hvis det er dødt

prøv litt til du så fikser du det sikkert

og vis du skal kaste korte ditt kjøper jeg det.

Endret av nosto
Lenke til kommentar

Ikke at jeg har peiling på akkurat dette her, men hadde det ikke vært bedre - istedenfor å kaste det i søpla mener jeg - å undersøke om det er mulig å sende det inn og få byttet ut selve BIOS chipen?

Selv om du måtte betale for det, kan det vel ikke koste så mye som 3500,-?

-Hvis det er noe verksted/produsent kan/gidder å gøre i det hele tatt da.

Lenke til kommentar

1. Jeg setter inn PCI skjermkortet (uten at det er noe kort i AGP),

Hvis ikke det vil boote engang med X800 kortet i, så tror jeg det er mer galt enn at det er flashet feil. Jeg flashet biosen på mitt 6800 kort, å endte opp uten bilde. Men jeg puttet bare i disketten, bootet på den, å når ejg så den ikke jobbet lengre( med andre ord var i dos ) så skrev jeg bare inn komandoene for falshing. Lot den stå 1 minutt eller noe å restartet, å bilde var der igjen. Høres ut som du har hatt maxx uflaks. Jeg hadde sagt ifra til butikken at det klikketnår du oppdaterte biosen. De ordner det sikkert for en grei pris for deg. Eventuelt blir det sendt til produsent å de fiksre det. Uansett, så blir det billigere enn å kjøpe nytt.

Lenke til kommentar

et kanskje dumt spørsmål fra en som ikke har sett kortet

er bios-chippen i sokkel eller loddet fast?

For et par år siden klarte en kamerat å feil-flashe hovedkortet sitt, men han kunne ta ut bios-chippen og laste tilbake gammel versjon i en EPROM-brenner han hadde på jobb.

Hvis den er i socket og du kjenner noen med tilgang til EPROM brenner så er det verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
et kanskje dumt spørsmål fra en som ikke har sett kortet

er bios-chippen i sokkel eller loddet fast?

For et par år siden klarte en kamerat å feil-flashe hovedkortet sitt, men han kunne ta ut bios-chippen og laste tilbake gammel versjon i en EPROM-brenner han hadde på jobb.

Hvis den er i socket og du kjenner noen med tilgang til EPROM brenner så er det verdt et forsøk.

Har ikke klart å finne BIOS-chip'en på kortet. Men uansett så antar jeg at chip'en ikke sitter i en sokkel, ser ingen sokkeln noe sted.

Lenke til kommentar

Det har ordnet seg. Jeg gav det til folka på returavdelingen og ba de finne ut problemet, og jeg fortalte samtidig om flashingen.

Resultatet ble at de fant ut at kortet var dødt slik jeg trodde. Og siden GPU tilsynelatende var svidd så mente de at det nok ikke var pga. flashingen, så jeg får et nytt på garantien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...