IIIvolt Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) #emnetittel endret. Bruk denne til å beskrive posten best mulig.# Prøvde nettopp å flashe mitt Sapphire X800 Pro Vivo kort slik som OlafH beskrev. Men jeg flashet ikke med GVF11 fordi den ikke eksisterte lenger, så jeg flashet med GVF12 og R80X256V.F2, og det resulterte i svart skjerm... Vil jeg kunne fikse dette med en ny flash av skjermkortet, ved hjelp av et PCI kort? Eller finnes det en annen lur måte å få fikset dette på uten et PCI kort (siden jeg ikke har et for hånden akkurat nå)? Endret 23. september 2004 av It's me Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Virker ikke som om det er noen som har hatt en mislykket BIOS flash med et X800 Pro kort her enda gitt.... Jaja.. Håper jeg klarer å flashe det etter jeg får tak i et PCI skjermkort i morgen da. Har forresten fått tak i GVF11 og r80x256v_f1 BIOS'en, så hvis jeg får flashet det på nytt så skal det gjøres på en måte som er utprøvd denne gangen Endret 22. september 2004 av IIIvolt Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Virker ikke som om det er noen som har hatt en mislykket BIOS flash med et X800 Pro kort her enda gitt.... Jaja.. Håper jeg klarer å flashe det etter jeg får tak i et PCI skjermkort i morgen da. Har forresten fått tak i GVF11 og r80x256v_f1 BIOS'en, så hvis jeg får flashet det på nytt så skal det gjøres på en måte som er utprøvd denne gangen Jøsse navn 20 min mellom meldingene dine...... Jøsse navn Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Ehm, det var jo saklig? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 det er jo alltids værd er forsøk å forsøke å flashe tilbake med et pci kort, mener det skal gå bra Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Håper det.. Skal prøve i kveld. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Prøvde du og åpne de ekstra pipesene eller prøvde du og flashe opp til XT PE? Uansett, håper du greier det Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Ehm, det var jo saklig? Omtrent likså sakeli som din melding nr. 2 ja... Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Eneste måten jeg fikk det til var via ekstra pci kort. (feil flash av 9500) Prøvde å lage boot disk som flasha automatisk, men funka ikke. selv om jeg pugga alle taste trykk jeg måtte ta... funka derimot med pci kort (må antageligvis boote med bare pci kortet og så sette på boot pci first.. så sette i begge kortene) ellers prøver den bare agp hele tiden Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Ehm, det var jo saklig? Omtrent likså sakeli som din melding nr. 2 ja... Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=630 Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Nei... Det nyttet ikke å bruke et PCI kort. Maskinen ville ikke boot'e med X800 kortet i AGP slot, så da var det jo ikke mulig å få flashet noe selvfølgelig. Jaja... 3500 kroner ut vinduet da Lenke til kommentar
igy Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 DU kunne jo prøve å lære deg flashe kommandoene automatisk slik at du kan gjøre det i blinde? Gjorde jeg ihvertfall, fikkk riktignok ikke noen problemer med flashen men jeg mente at det var lust å være forberedtr så jeg øvde litt, vet ikke om det hadde funka da... Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 (endret) DU kunne jo prøve å lære deg flashe kommandoene automatisk slik at du kan gjøre det i blinde? Gjorde jeg ihvertfall, fikkk riktignok ikke noen problemer med flashen men jeg mente at det var lust å være forberedtr så jeg øvde litt, vet ikke om det hadde funka da... Som sagt, maskinen vil ikke boot'e på grunn av X800 kortet, så da hjelper det nok lite å pugge kommandoer her Jeg tror BIOS'en jeg brukte har svidd kortet eller noe, for det virker som om det er helt dødt. Endret 24. september 2004 av IIIvolt Lenke til kommentar
qwert Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Som sagt, maskinen vil ikke boot'e på grunn av X800 kortet, så da hjelper det nok lite å pugge kommandoer her Jeg tror BIOS'en jeg brukte har svidd kortet eller noe, for det virker som om det er helt dødt. Du bootet selvsagt med bare PCI-kortet først og satte 'Init display first' til 'PCI' (eller hva det nå måtte hete i din BIOS). Om dette valget står til AGP kan dette hindre boot så lenge X800-kortet ditt ikke virker.. Lenke til kommentar
nosto Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Som sagt, maskinen vil ikke boot'e på grunn av X800 kortet, så da hjelper det nok lite å pugge kommandoer her Jeg tror BIOS'en jeg brukte har svidd kortet eller noe, for det virker som om det er helt dødt. Du bootet selvsagt med bare PCI-kortet først og satte 'Init display first' til 'PCI' (eller hva det nå måtte hete i din BIOS). Om dette valget står til AGP kan dette hindre boot så lenge X800-kortet ditt ikke virker.. skal gå da. Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Du bootet selvsagt med bare PCI-kortet først og satte 'Init display first' til 'PCI' (eller hva det nå måtte hete i din BIOS). Om dette valget står til AGP kan dette hindre boot så lenge X800-kortet ditt ikke virker.. Det gjorde jeg selvsagt ja. Så slik jeg ser det er det lite (ingenting) jeg kan gjøre. Skulle ønske jeg kunne fått reparert kortet. Men det er nok umulig, har søkt litt rundt på nettet og funnet ut at verken Sapphire eller ATI vil bruke ressurser på slikt. Så jeg er nok nødt til å spare til et nytt kort ja... Og siden dette "eplet" var såpass surt å bite i så blir det nok ikke noen oppgraderinger før til neste år. Men det er kanskje like greit, for da kan det nok hende at jeg kjøper et enda bedre kort og en socket 939 prosessor Lenke til kommentar
qwert Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Du bootet selvsagt med bare PCI-kortet først og satte 'Init display first' til 'PCI' (eller hva det nå måtte hete i din BIOS). Om dette valget står til AGP kan dette hindre boot så lenge X800-kortet ditt ikke virker.. Det gjorde jeg selvsagt ja. Så slik jeg ser det er det lite (ingenting) jeg kan gjøre. Auda. Mange har oversett akkurat det, så det var verdt å spørre. Da er det vel bare å kondolere, samt ønske velkommen i klubben for: Hardware ødelagt hos de som ikke klarte å la 'godt nok' være i fred... (Medlem siden sånn ca. 1996 her). Endret 24. september 2004 av qwert Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 send inn til nettbutikken.. skriv at den ikke fungerer lenger. kan hende at du får nytt.. er verdt et forsøk. for kortet er jo dødt uansett. Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 send inn til nettbutikken.. skriv at den ikke fungerer lenger. kan hende at du får nytt.. er verdt et forsøk. for kortet er jo dødt uansett. Hehe... Vel, jeg jobber i nettbutikken hvor jeg kjøpte det, så det funker nok ikke så bra tror jeg. Sparer nok til et nytt kort ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå