Gå til innhold

Kjøp av bærbar til under 10.000

jt1

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe bærbar til under 10.000.

Dette er kravene:

- ikke Intel CELERON prosessor
- WLAN
- 256 mb RAM

Jeg har ikke så veldig god greie på bærbare, og finner dessuten ikke noen pc jeg syntes er bra nok... :no:

Har du tid, sett gjerne opp noen forslag! :thumbup:

jonas Endret av jt1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ei som har denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301446&cks=PRL

og er veldig fornøyd. (litt mye viftestøy og varme, men ellers ok)

AthlonXP 2800+, 256MB DDR, CDRW/DVD, 15" XGA, 30GB, WinXP Home 8495kr.

Den er riktignok uten WLAN, men den har PCcard-slot og PCcard WLAN kan kjøpes samme plass fra 250kr.

Edit: Jeg var ganske imponert over spesifikasjonene på HVC's forslag om G553.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
(litt mye viftestøy og varme, men ellers ok)

Vifta høres på denne, ja. Men ved vanlig surf og lette oppgaver går det lenge mellom hver gang den starter. Mye maskin for pengene, spe på med to-tre hundrelapper og sleng inn et wlankort så er man i mål med denne. Den er lett og slank også til å være i denne prisklassen. 2.9 kg.

EDIT: Trådstarter nevner at han ikke skal ha Celeron-prosessor. Vil bare minne om at det er flere typer av denne. Celeron for desktop bør du styre unna, Celeron for bærbar basert på Pentum 4-m er ikke veldig interessant, MEN; Den nye Celeron M bør han ikke ha aversjon mot. Den har veldig lavt strømforbruk og akseptabel ytelse, selv om den ikke har stømsparingsfunksjonene til Pentium M. Et alternativ man ikke bør ekskludere når man er ute etter maskin i denne prisklassen.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Dell 510m er et greit kjøp, men maskina havner jo på over 10k, hvis ikke du har greid å finne frem til et bedre tilbud.

Dell 500m (forgjengeren) var en veldig populær maskin ettersom det var mulig å få denne til mellom 8.500 og 9.500 en stund. 510m er ikke like billig i forhold til konkurrentene, og derfor ikke like populær.

Mine meninger om bærbare under 10k:

Trenger du en maskin med litt grafikk ytelse velger du en maskin med XP-m cpu f.eks FS K7600 som simen1 foreslår.

Trenger du en maskin med litt mer batterilevetid velger du en maskin med Celeron M (som er en nedtrimmet versjon av Pentium M banias) f.eks FS V2000 til ca 9.000kr.

Runder du 10.000kr har Elitegroup, Tundra, Compal osv centrinomaskiner med grei grafikk ytelse. Disse maskinene har hatt rykte på seg for ikke være de absolutt mest støysvake løsningene, men da har du hvertfall centrino og grei generell ytelse.

Knut

Lenke til kommentar
hmm

Den ser litt plastic fantastic ut

Stemmer dette ?

Slik som på enkelte bærbare fra Siemens F. der 'lakken' skrapes bort.

-nc

Jeg tror nok at den er relativt lik som Elitegroup G556 når det kommer til byggekvalitet. Det er altså noe jeg tror. Det hadde vært fint om "herregud" kunne oppklart i denne påstanden, om at G553 er plastic fantastic, eller ikke.

Likevel tror jeg at G553 gir veldig mye for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...